A vinyl eladások lekörözték a digitális zenevásárlást!
Nyilvánvalóan nem kell még temetni a bakelitet, ugyanis a december elejei eredményeket böngészve kiderül, hogy a briteknél idén először többet költöttek vinyl vásárlására mint digitális zenékre. A korábban piaci résnek számító adathordozó eladásából 2,4 millió font folyt be, míg a digitális értékesítésből 2,1 millió.
Ez azt is jelenti egyben, hogy a tavalyi bakelit eladások a duplájukra nőttek a tavalyi 1,2 millió fontos összbevétel után, míg a digitális formátumoknál erős visszaesés mutatkozik a tavalyi 4,4 milliós forgalom után – ez a folyamat egy nyolc éves növekedés csúcsa a fizikai hordozónál.
A növekedés talán annak is betudható, hogy egyre több helyen értékesítenek bakelit lemezeket és olcsó lemezjátszókat, ezek között van akár a Sainsbury’s vagy a Lidl. Ahogyan nő a vinyl népszerűsége, úgy nő az elérhető albumok választéka is – például Kate Bush karácsonyi albuma is elérhető korongon.
Az egész folyamat azt eredményezi, hogy egyre több különböző ízlésű ember fedezi fel magának újra a bakelitet. Ezzel az is együtt jár, hogy egyre nagyobb nyomásnak vannak kitéve a gyártó cégek is, amivel a kisebb független gyártók járnak rosszul.
De ami a formátum rajongóinak a legfontosabb, hogy a vinyl visszatért, legalábbis egyelőre úgy tűnik.