Jeff Mills új kampánya újraértelmezi a techno fogalmát Detroit utcáin
Írta: Ostroml
Detroitban az utóbbi napokban különös óriásplakátokra lehettek figyelmesek a helyiek: futurisztikus képpárok, alattuk mindössze három szóval – This Is Techno. A vizuális kampány Jeff Mills techno-pionír és az Axis Recordskezdeményezése, célja pedig egyszerű: újragondolni és újraértelmezni, mit jelent a techno 2025-ben.
A város négy pontján elhelyezett plakátok nem csak esztétikai célokat szolgálnak – Mills szerint ezek „fordítóeszközként” működnek, amelyek képesek szavak nélkül is értelmezni a technológiai és zenei kapcsolatokat. A koncepció hasonló a pszichológiában használt Rorschach-teszthez: a képek a néző képzeletére építenek, arra kérve őket, hogy saját értelmezésüket társítsák a képi világhoz.
„A techno nem csak zene, hanem egy gondolkodásmód is” – nyilatkozta Mills. „Ez a kampány arra hivatott, hogy megkérdőjelezze, mit érzékelünk technónak, és hogy ösztönözze a kreatív gondolkodást a műfajról.”
A „This Is Techno” üzenet hónapok óta jelen van Jeff Mills Instagram-oldalán is, ahol különféle képeken keresztül vezeti fel ezt a vizuális párbeszédet. A kampány célja, hogy egyéni válaszokat generáljon, és elindítsa a diskurzust arról, hogyan érzékeljük és értelmezzük a techno kultúrát vizuális formában.
A plakátok helyszínei Detroitban:
- Woodward Ave. / Canfield St.
- Jefferson Ave / Orleans St.
- Woodward Ave / Burroughs St.
- Gratiot Ave / Jay St.
A kampány nem véletlenül most indult útjára: Jeff Mills a közelgő Detroit Movement Festival első napján lép fel Carl Cox helyett, aki megjelenését 2026-ra halasztotta. Emellett Mills új albummal is jelentkezett a Spiral Deluxe nevű jazz fusion projektjével, amelyen a nemrég elhunyt francia gitáros, Sylvain Luc is szerepel.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: