Zeds Dead visszatér a sampling világába – új albumuk a kreatív szabadságról és a jogi buktatókról szól
Írta: Ostroml
A kanadai elektronikus duó, Zeds Dead új albuma, a Return to the Spectrum of Intergalactic Happiness nemcsak zenei utazás, hanem egyfajta nosztalgikus visszatekintés is a páros gyökereihez: a mintavételhez. Zachary Rapp-Rovan és Dylan Mamid, a formáció tagjai, most újra szabadjára engedték a kreativitásukat – még akkor is, ha ez újabb mintaengedélyezési kihívásokat hozott magával.
Az egyik legérdekesebb történet az A Million Dreams című dalhoz kapcsolódik, amelyben Duke Ellingtonzongorajátéka köszön vissza. A minta egy YouTube-videóból származik, és bár először nehezen érték el az örökösöket, végül Ellington unokája engedélyezte a felhasználást. Zeds Dead 15 éve készít hip-hop alapú zenéket, így nem új számukra a jogi akadályokkal való harc – de most ismét vállalták ezt a kihívást a zenei élmény érdekében.
Az alkotás szabadságát szem előtt tartva úgy döntöttek, hogy az album elkészítése során teljes kreatív szabadságot adnak maguknak, és majd csak a végén foglalkoznak a tisztázásokkal. Rapp-Rovan elmondása szerint: „Az elmúlt három évben őrült módjára mintáztunk, és ennél az albumnál úgy gondoltuk, hogy élvezzük a folyamatot, aztán a végén próbáljuk meg tisztázni.”
Az album más darabjai is emlékezetes mintákra épülnek: Ella Fitzgerald hangja a Summertime című számban hallható, míg Al Pacino Scarface-beli monológja a Bad Guy sötét house trackjét alapozza meg.
Az új lemez nemcsak hangzásában, hanem szemléletében is visszanyúl a mintázás aranykorához, miközben modern köntösbe öltözteti azt. A Zeds Dead-rajongóknak ez egy izgalmas, komplex zenei élmény lesz – és egy emlékeztető arra, hogy a kreativitásnak néha a szabályokkal is meg kell küzdenie.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: