onemusic logo

Ben Klock - Interjú (Berlinről és a maratoni dj szettekről)

Berlin, Berghain, Ben Klock. Bár nem egy bibliai szintű szentháromság, ez a három is elválaszthatatlanul összekapcsolódik. Elvégre a berlini születésű Klock a kezdetektől fogva benne van a város techno szcénájának vérkeringésében. Ma őt láthatjuk legtöbbször rezidensként a Berghainban, a híres-hírhedt német klubban, a kortárs techno-univerzum közepén. Maratoni techno szettjei – gyakran nyolc órások, vagy még hosszabbak – segítettek meghatározni a klub hangzását, egy teljes zenei szemléletmódot, amely messze túlmutat a puszta technón, helyette hosszú elbeszélések ezek, amelyben a különböző műfajok egyetlen egy anyaggá olvadnak össze. Ezt az esztétikát hordozza magában Klock producerként írt zenéi is, amelyek az Ostgut Ton, a BPitch Control és saját kiadója, a Klockworks kiadókon keresztül jelentek meg. Mindezeken felül azonban Klock nem láncolja magát szülővárosához, hanem folyamatosan turnézik, legutóbb például a Londoni Fabric klub Room One termében lépett fel. E fellépése előtt az XLR8R tett fel neki 20 kérdést a fellépései előtti rituálékról, szakmai karrierjéről és a berlini klub szcéna jövőjével kapcsolatban.

1. Hol születtél? Berlinben születtem és itt is nőttem fel. A város nyugati felében, még a fal leomlása előtt. 2. Milyen munkáid voltak, mielőtt dj vált belőled? Kölyökként a legelső munkámként egy klubnak kellett szétszórni a flyereit az utcán, ezt követően voltam Mikulás a Marsnak és a Snickersnek. Sokfélét csináltam: olívabogyót árultam a piacon, voltam gyári munkás, call centerben ügynök, gyerekfelvigyázó, utcazenész egy szál gitárral, bártender, szóval mindenfélét melóztam. Komoly, teljes munkaidős állásban is dolgoztam néhány évig, grafikus voltam. 3. Mi volt az, amitől dj-vé akartál válni? A basszus. 4. Mi a kedvenc filmed? Nem tudok csupán egyetlen filmet választani, ami jobb az összes többitől. Az egyik kedvencem viszont a Vérző olaj. Szeretem a furcsa, rejtélyes elemeket benne, különösen a zenével együtt, amelyet Jonny Greendwood szerzett a Radiohead-ből. 5. Milyen az ideális szabadnapod? Természet, masszázs, néhány lágy illat. Igazából, ha most belegondolok, nagyszerű lenne lovagolni a tengerparton. De azt hiszem, ahhoz először meg kellene tanulnom lovagolni. 6. Mi szeretnél lenni, ha nem lennél dj? Valami olyasmi, mint egy zen mester. 7. Mi a legjobb a németországi életben? A Berghain 8. Hogyan határoznád meg, milyen egy jó dj szett számodra? Amikor nincsen külön elképzelés a fejemben, amikor csak követem a megérzéseimet, egy tökéletes egyensúly a hipnotikus, mély utazás és a lüktető energia között. 9. Mi az a produceri technika, amelyet szerinted több embernek kellene ismernie? A legfontosabb az lenne, hogy egy producer munka közben ne a számítógép képernyőjét nézze. Jobb, ha épp az ellenkező irányba néz, vagy kitekint az ablakon. Képzelj el egy táncparkettet, vagy állj fel és táncolj a saját zenédre. Ez mindenképpen jót tesz a készülő zenének. 10. Mondj egy zenét, amely szerinted mindig működni fog a táncparketten. Jelenleg Robert Hood Newer Grow Old trackjének az új verziója. Imádom, és az energiát egy erős érzelmi szintre emeli. 11. Mi volt a leghosszabb szett, amit zenéltél? 13 óra egyedül, 16 óra B2B-ben Marcel Dettmannal. 12. Mit csinálsz, hogy bírod erővel ezeket a szetteket? Semmi különöset. Egy kis pezsgő és egy kis kávé. Amikor elkap a lendület, csak élvezem a hosszú szettet. Mások képesek 13 órát aludni, én képes vagyok 13 órát zenélni. 13. Mit szoktál csinálni egy fellépés előtt? Lezuhanyozok és hagyom, hogy a sofőr várjon. Mindig kicsit késésben vagyok, amikor felvesznek. 14. Mennyi lemezed van? Soha nem számoltam és nem is tippeltem meg, hogy mennyi lehet pontosan. A mennyiség nem jelent számomra semmit. 15. Mi volt a legnagyobb összeg, amit egy lemezért fizettél? Hat német márka Michael Jackson Beat It-jéért. Ez volt a legelső lemez, amit a saját pénzemből vettem. Hat német márka (amely ma kb 3 euró lenne) annak idején sokkal többet ért, amikor még gyerek voltam, mint bármelyik másik lemezemért a későbbiekben kiadott összeg. 16. Melyik a kedvenc nem elektronikus zenei albumod? Mindig nehéz kiválasztani egyetlen kedvencet, ezért mindig azt választom, ami épp az eszembe jut. Jelenleg ez Nick Drake – Pink Moon lemeze. Teljesen más, mint a techno. Egyetlen hang, egyetlen gitár. Tisztaság. 17. Melyik a kedvenc lemezboltod? Hard Wax. 18. Hogyan látod Berlin klubéletét az elkövetkezendő tíz évben? Azt gondolom, hogy a következő néhány évben továbbra is a stabilitás és nemzetköziség jellemzi majd. Ami aztán vagy hirtelen, vagy lassan, de változni fog. Ugyanakkor a Berlin körüli felhajtás kicsit csillapodni fog, talán egy másik város veszi majd át a helyét. De ezt még nem látom előre. 19. Melyik a leginkább alábecsült klub Berlinben? Gőzöm sincs. Nincs időm kimozdulni Berlinben. 20. Mit fogsz csinálni, miután megválaszoltad ezeket a kérdéseket? Élvezem a kilátást egy csodálatos vonatúton, Dél-Franciaországon keresztül. (Ma este Marseille-ben játszok.) Forrás: XLR8R

Lemezek, Hangzás és Szenvedély – Cornel Mesél A Bakelit Új Hódításáról.

l(article.created_at)
Cornel Mesél A Bakelit Új Hódításáról

Interjú 𝗨𝗷𝘃á𝗿𝗶 𝗔𝗿𝘁ú𝗿𝗿𝗮𝗹, a D9 DARK NINE megálmodójával.

l(article.created_at)
Mivel Ujvári Artúrral a kezdetektől szorosan együtt dolgozunk a OneTicket keretein belül, ezért szinte tabuk nélkül kérdezhettük őt mindenről.

Interjú a Col:lab party szervező csapattal

l(article.created_at)
Fogadjátok szeretettel az 𝗔𝗿𝗻𝗼𝗹𝗱 𝗩𝗶𝗹𝗹𝗮𝗻𝗼𝘃á𝘃𝗮𝗹 készült interjút, ahol a Col:lab -ről beszélgettünk!