A férfi mögött aki, Sasha legnagyobb slágereiben is közreműködött, egy futurisztikus dance előadót láthat meg a hallgató. Dj-ként, producerként is nagy hírnevet szerzett magának és egyike azoknak akik úttörő munkát végeznek a világ dance zenéjének alakulásában.
A soron következő kiadás egy új számokkal tarkított mix lesz olyan dalokkal mint a Way Out West vagy a Delphic. Íme egy interjú Charlie May-el.
A rave culture egy igen korai szakaszában nőttél fel. Kétségtelenül hatott rád a 80-as, 90-es évek londoni klub élete. Milyen emlékeid vannak ezekből az időkből?
„Nagyon izgalmas volt hogy miután vége lett a sulinak a következő dolog az volt hogy Weatherhall-t vagy Knuckless-t hallgattunk ez annyira új és felforgató volt hogy kihozta belőlem a lázadót. De összességében egy közösségi érzés volt amit ez az egész magával hozott és azt sugallta hogy minden lehetséges. Ez volt a kezdet és nem hasonlított semmilyen korábbihoz ami eddig hallottál és ez az ami most visszatér, a zene amit a szüleid garantáltan utáltak.”
Duncan Forbes-al vágtatok bele a saját produkcióba a Spooky-ba. Mi hozta ezt a mélyebb progresszívitást?
„Duncanre és rám is erős befolyást gyakorolt a korai amerikai house és dance olyan klasszikusok mint Scientist vagy King Tubby. A UK rave hangzás abban az időben nagyon népszerű volt és úgy tűnt sok közös vonása van a rock zenével ami mi szerettünk volna elkerülni. Az egész William Orbit és Guerilla Records nagyon nyugat londonias volt.”
És kiket hallgattál eleinte?
„Klasszikus zenét hallgattam és zongoráztam is még régebben. Emlékszem a Roxy Music's Flesh című számára és azt gondoltam hogy ez valami hihetetlen. Inkább punkosabb zenéket hallgattam mint The Police vagy Bowie és ami a rádióból szólt mivel mérföldekre laktunk akár egy lemezbolttól is. ”
Little Bullet egy örök klasszikus azokból az időkből. Két fantasztikus lemez is kiadásra került, a Renaissance és a Northern Exposure 2, melyek a leginkább nagyra becsült dance lemezek közé tartoznak. Honnan jött a Little Bullet-hez az ötlet és gondoltad akkoriban hogy mennyire híres leszel?
„Teljesen másképp indult mint a többi dal. Már régóta rágódtunk ezen a számon de semmi nem sült ki belőle. Úgy emlékszem hogy volt némi időnk a stúdióban és akkor indult el valami. Ekkor öltött formát az egész. Utoljára a vokált adtuk hozzá és mindezt három nap alatt kevertük össze. Egyébként nem sok alvás volt, mert a stúdió bérlés sokba került és addig dolgoztunk a felvételen amíg csak lehetett. Akkoriban nem volt merevlemez így egyszerre készítettünk el mindent.”
Ahogy a dolgok haladtak tovább és a 90-es évek közepén kiteljesedtek, Spooky elhíresült az élő performance-ről. Mire emlékszel ezekből a swok-ból és milyen befolyással volt rád?
„Rengetegszer játszottunk olyan bandákkal mint az Orbit, Drum Club, System 7 és Anphex Twin szóval elképzelhetitek mennyit mulattunk. Hetekig turné buszban utaztunk és egy halom felszerelést cipeltünk. Nem volt laptop csak állványok, felszerelések. Rengeteg európai fesztiválon megfordultunk mint mondjuk a Glastonbury-i, mikor a dance viszonylag új élő műfajnak számított. Emlékszem mikor Prágában Fluke-al voltunk és az egyik első live techno fellépésünk volt keleten. Különleges volt.”
Spooky lett a remixek egyik úttörője. Olyan dalokat dolgozott fel, mint William Orbit dalai. Mit jelent számodra remixelni és van valamilyen kedvenced?
„Imádok remixeket készíteni. És mindig szerettem volna egy olyan lemezt készíteni amin olyan remixek vannak amik az előző feldolgozásai. Azt hiszem a remix nem annyira nyílt, de néha muszáj azt készíteni mert ebből jön a pénz. Nagyon sok remixet készítettem, csak a pénzért, és még ma is csinálok, de valójában egy dal új szögből való megközelítése ez. Sok kiadó ebből gazdagszik meg, visszanyúlnak a 90-es évekbe és remix formában ismét értékesítik az akkori dalokat. Jobb esetben egy olyan dalt kapunk amit ismerünk, és szeretünk csak új formában. Szerencsémre volt néhány nagyszerű mixer akikkel együtt dolgozhattam, ilyen William Orbit és Sasha. Mindketten másként állnak a remixeléshez, de ugyanolyan bámulatos eredménnyel.”
Amikor elérkeztünk a milleniumhoz, a Sasha-val közös együttműködésed egy igazán sikeres kapcsolattá vált. Olyan klasszikusokon dolgoztatok együtt, mint az Xpander, Belfunk, Airdrawndagger. Mi az ami összeköti ezt az együttműködést oly sok éve?
„Azt hiszem egy igazán jó volt mikor stúdióba vonultunk, úgy dolgoztunk együtt hogy nem is gondoltuk hogy ebből egy hosszú távú kapcsolat lesz. Érdekes volt azokat a dalokat hallgatni amiket közösen alkottunk. Sasha azzal fogott meg leginkább hogy hajnali kettőkor sült krumplival és sült csirkével állított be. ”
Ide-oda mozogsz Spooky és a saját szóló projectjeid közt hogyan tudod elkülöníteni a kettőt?
„ A legfőbb különbség hogy az egyik egy együttműködés a másik pedig egy egyéni vállalkozás. Szeretem mindkettőt. Hiszem hogy ez jótékony hatással van rám, mert folyamatos visszajelzést kapok ami segíti az egyéni munkavégzésemet is. Utálom ha csak naphosszat ülnöm kell egy monitor előtt, magamban. Egyedül dolgozni, ez azt jelenti hogy nagyon konzervatívnak kell lenned és sokkal kreatívabbnak. Mindig olyat kell készítened amiben nincs móka és kacagás csak a munka.”
Ausztráliába utazol és sok klubban megfordulsz majd mint a Rainbow Serpent Festival. Mivel várod a közönséget?
„Igyekszem flexibilis lenni és egy kis improvizációt is belevinni, minden a közönségtől függ. Nem mindig ugyanazt mutatom magamból, de remélem hogy jól fog sikerülni ez a fellépés is.”
A progresszív hangzás formálásában már a kezdetektől jelen vagy, mit hoz számodra a jövő?
„Szerencsésnek tartom magam, hogy azt csinálhatom amit szeretek. És remélem még sokáig csinálhatom.”