Black Asteroid - Interjú

2015.10.27

!!! FOR ENGLISH, PLEASE SCROLL DOWN !!!

Bryan Black kétségtelenül az egyik legkarakteresebb alakja a kortárs elektronikus zenei mûfajnak, aki azonnal a hazai közönség egyik kedvencévé lépett elõ a 2015-ös HYPERSPACE-en. Összetéveszthetetlen hangzásának, és a mûfajon belüli karakterének születését azonban egy hosszú és izgalmas út elõzte meg, melynek során a könnyûzene több ikonjával is együtt dolgozott. Bryan Black, vagyis Black Asteroid november 21-én visszatér Magyarországra, hogy ezúttal a BÓNUSZ Electronic Music Festival 2015 vendégeként lépjen a DEADCODE Arena közönsége elé.

- Mielõtt a kortárs techno egyik legjellegzetesebb karakterévé nõtted ki magad, komoly tapasztalatokat szereztél a karrieredben. Fel tudod idézni nekünk ezeket az idõket? - A karrierem kezdetét a Prince-szel közös munkához kötöm. Minneapolisban nõttem fel, és az útjaink keresztezték egymást. Rengeteget tanultam ebben az idõszakban, illetve akkoriban jött létre saját zenekarom a Haloblack. Az elsõ megjelenések eléggé indusztriálisak voltak, rengeteg szintetizátorral és rock betétekkel. A Haloblack-kel való néhány évnyi turné után Londonba költöztem, ahol elsõ ízben ugrottam fejest a techno mûfajába, és létrehoztam a Motor nevû zenekart, amellyel a Depeche Mode és Gary Numan mellett indultunk turnéra. A Motor néhány lemeze után azonban szerettem volna belekezdeni egy önálló projektbe, amelyet Black Asteroid-nak hívtam - ez az álomprojektem, amely képvisel mindent, amit a zenében, a divatban és a mûvészetben szeretek. - Jó kapcsolatban vagy Martin L. Gore-ral, a Depeche Mode zeneszerzõjével és szövegírójával. Idõrõl-idõre láthatjuk Black Asteroid-pólóban a fellépései során, emellett rendszeresen játssza a zenéidet, illetve te készítetted a Depeche Mode egyik legismertebb remixét. Mesélnél kettõtök kapcsolatáról? - Akkoriban lettünk barátok, amikor a Motorban zenéltem, és mindketten a Mute Records-nál adtuk ki a lemezeket. Valahogy tudomásomra jutott, hogy rajongott az akkori zenémért, így egy közös barátunk a Nitzer Ebb-bõl bemutatott minket egymásnak. Onnantól közösen turnéztunk, készítettünk egy videoklipet, illetve remixeltem egy dalt a legutóbbi albumukról. Kétségtelenül õ az egyik kedvenc zeneszerzõm. - Hogyan indult a Black Asteroid? - A legutolsó Motor album után, ami a „Man Made Machine" volt, elérkezettnek éreztem az idõt, hogy visszatérjek a technóhoz. Úgy éreztem, rengeteget értünk el a Motorral, de kezdtem kissé túl nehézkesnek érezni a zenekarban való részvételt, így a legjobb módját annak, hogy egy nyers techno hangzással tudjam tovább folytatni, abban láttam, ha egyedül csinálom tovább. Megírtam tehát az elsõ számot, hogy bemutassam ezt az új hangzást, amely teljesen más volt ahhoz képest, ami épp a technóban zajlott. Ez volt az „Engine 1", amit a CLR szinte azonnal kiadott, és hirtelen ott találtam magam abban az izgalmas techno közegben, amelynek létérõl korábban szinte nem is tudtam. - Divat, brutalizmus, illetve a fekete szín filozófiája. Csupán néhány dolog, amelyek meghatározzák a zenéd és az egyéniséged. Honnan merítesz inspirációt a zenéidhez? - A mûvészet, az építészet és a divat által. Otthon nem is hallgatok technót, mégis ez az a zene, amelyik elõtör belõlem. A dalaim születésekor ezeket az inspirációs elemeke st helyezem a középpontba, ugyabiszámomra a zene addig nem válik teljessé, amíg nincs egy vizuális elem, melyet azáltal dicsérhetnék. Ebbõl fakadóan minden szerzeményemhez tartozik egy zenei video, illetve külön hangsúlyt fektetünk a csomagolásra, valamint a lemez grafikájára. - Nagyban zajlik a Pitch Black turnéd. Hogy áll most, és tudnál-e mesélni róla egy kicsit? - Így van, épp a napokban jártuk meg New Yorkot és Chicagót. Csodás volt, fõleg, hogy saját vizuálosokkal és programszervezõkkel tudunk együtt dolgozni. Mindehhez Function és Paul Ritch is csatlakozott, és persze mindenek elõtt Cold Cave. A koncepció lényege, hogy olyan környezetet teremtsünk a turné állomásain, amely hitelesen mutatja be ezt a zenei világot. A Pitch Black ilyenformán segít egyesíteni a dark techno és a dark fashion mûvészeti ágazatokat. - Ismét visszatérsz Magyarországra, ezúttal a BÓNUSZ Electronic Music Festival vendégeként. Mire számítasz a visszatéréseddel, és mire számíthat a közönség tõled a DEADCODE Arena-ban? - Megtiszteltetés, hogy a DEADCODE Arena-ban fogok zenélni. A HYPERSPACE-en nagyon megtaláltam a kapcsolatot a közönséggel, így nyilvánvaló volt számomra, hogy amint lehetséges, vissza kell térnem. A BÓNUSZ-on pedig ki fogok próbálni néhány vadonatúj számot, illetve, mint mindig valami különlegességgel is készülök. There’s no doubt that Bryan Black is one of the most characteristic figure of the contemporary techno scene who instantly became one of the crowd’s favorite artists on HYPERSPACE 2015. Tthe born of his unmistakeable sound and his remarkable presence in the scene was prefaced by a long and exciting way, meanwhile he was working with several icons of Pop music. On 21st of November Bryan Black aka Black Asteroid will return to Hungary to perform for the crowd of DEADCODE Arena at BÓNUSZ Electronic Music Festival 2015. - Before you became one of the most charateristic figure of the contemporary techno scene, you had a great antecedent in your career. Can you remind those times for us? - I started my career working with Prince. I grew up in Minneapolis and our paths crossed. I learned so much from this experience, I started my own band called „haloblack”. My first releases were industrial – a mix of synthesizers and rock elements. I toured with haloblack for a few years, then I moved to London, England. I went headfirst into techno and started a band called „Motor” – we toured with Depeche Mode and Gary Numan. After a few albums with Motor, I wanted to work by myself on a solo project which I called „Black Asteroid” – this is my dream project which represents everything I like about music, fashion and art. - You have a good contact with Martin L. Gore. Time to time he’s seen in Black Asteroid t-shirts during his performance, besides he usually plays your tracks, and you made one of the best known remix for Depeche Mode. Would you tell us about your relation? - We became friends when I was in Motor – we were both on Mute records. I found out he was a fan of my music and a mutal friend from Nitzer Ebb introduced us. Since then we toured together, made a music video and I remixed a single from their last album. He is one of my favourite song writers. - How you started Black Asteroid? - After the last Motor album „Man Made Machine”, I felt the time was right to return to techno. It felt like we accomplished so much with Motor - but it was getting too difficult to work within a band, and the best way for me to pursue a raw techno sound was on my own. I wrote the first single „Engine 1” to showcase this new sound - which was completely different to anything going on in techno. CLR were quick to release it and I was instantly thrown into this exciting techno scene I didn’t know existed before. - Fashion, brutalism, and the philosophy of black color. Just a few things which determine your music and character. From where do you take inspiration for your art? - I get inspired by art, architecture and fashion. I don’t listen to techno at home, but it is the music which comes out of me. I often try and create a soundtrack to an image that inspires me. Music for me is not complete unless there is a visual element to compliment it. For this reason, all of my singles have music videos and a special focus on packaging and album art. - Your tour Pitch Black is on it’s way. How is it going and can you tell us about it? - Yes, we just finished New York and Chicago. It’s been great, we have our own visuals and curate the lineups. Function and Paul Ritch joined me and Cold Cave on the first leg. The idea is to create an environment which faithfully represents this music. Pitch Black helps bring together the dark techno and dark fashion. - You’ll return to Hungary to BÓNUSZ Electronic Music Festival. What do you expect from your return, and what can we expect from you in DEADCODE / Red Arena? - Its an honor to play in DEADCODE Arena. At HYPERSPACE I really connected with the audience, it was obvious to me that I needed to come back asap. I will be testing out new tracks at BÓNUSZ and preparing something special as always. Forrás: bonuszfesztival.hu Írta: Ágoston Dániel
KÖVESS MINKET

TOVÁBBI CIKKEK

Richie Hawtin a live szettjéről: 'Látnod kell, ahogy az ember pörög-forog'

2017.12.08.

A kanadai producer a végletekig kidolgozta a CLOSE fellépését.

A Tale Of Us készíti a fabric 97-et!

2017.12.07.

A mix összesen 20 dalt foglal magában, közülük 13 exkluzív, kizárólag a CD-n hallható darab!

Bejelentették az első fellépőket a 2018-as Balaton Sound-ra!

2017.12.07.

A Balaton Sound történetének legerősebb felhozatalát ígéri már a szervezők első bejelentése is.