onemusic logo

Richie Hawtin befejezte az új Plastikman nagylemezt!

A techno ikonja, Richie Hawtin beszél a Miami Art Week-ről és arról, hogyan ihlette egy Guggenheimi meghívás az új Plastikman LP-t

A zene és a művészet a kezdetektől fogva keresztezi egymást a techno trubadúrjánál, Richie Hawtinnál. A testvére, Matthew munkája mint művész és a közös szenvedélyük a látvány és a hangzás iránt együttesen befolyásolta a kanadai dj/producert, mióta felnyitotta a világ fülét a ’90-es évek elején a Plastikman alteregója alatt megjelent „Spastik”-kal. „Éjjel-nappal kreatívak voltunk” – jellemezte bátyjával való kapcsolatát. „Nappal neves művészek galériáiba – Ellsworth Kelly, Mark Rothko, Anish Kapoor – éjjel pedig a klubokat jártuk, hogy lássuk, hogyan zenélek; Matthew is játszott egy kicsit, Jeff Mills-t Laurent Garnier-t. Valahogy az egész értelmet nyert számunkra. Jelenleg Berlinben él és miközben körbeutazza a világot, hogy a legjobb klubokban és fesztiválokon játsszon, megjelent a Miami Art Week-en, hogy bemutassa Matthew-val a Contained-et a Mana Wynwoodban, valamint zenéljen egy kicsit és elmerüljön a művészetben a különféle kiállításokon. „Az egyetlen oka annak, hogy ezt a koncertet leszerveztük, hogy itt legyek és átadjam magam az egésznek.” – árulta el Hawtin az interjúban (videó lent) egy pattogó minimal techno szett után, amit a Mana Wynwoodban egy szabadtéri pop-up parti keretében adott egy gyönyörű délutánon. „Voltunk a Pulse-ban, az Art Baselban, az Art Miamiban, megnéztük a chip art műveket és az új kiállításokat, és a jövő híres művészeit, akiknek még csak kezdeti elképzelésük és ötleteik is már lenyűgözőek. Nem értem, miért tekintenek az emberek erre úgy, mint egy teljesen más képesség. Ez csupán egy másik formája annak, hogy az érzéseidet megmutasd a világnak.” „Ez valójában egy leheletnyi friss levegő” – folytatja beszámolóját a Magic City-ben tett látogatásával. „Általában a városok, amelyekben járunk, annyira az éjszakai életre és a klubokra koncentrálnak, de ugyanúgy a Winter Music Conference is. Szóval eljöttünk ide Miamiba, és az Art Baselben a hangsúly egészen máson van. Mi egyfajta hozzáadott pluszként vagyunk jelen. Mivel a bátyámmal, Matthew-val nőttem fel, számomra a művészet és a zene mindig egymás szinonimái maradnak.” Hawtin tavaly úgy határozott, itt az ideje, hogy együtt csináljanak valamit és az együttműködésük fokát egy magasabb szintre helyezzék. A kollaboráció eredménye lett a Contained. Egy másik példa arra, hogyan hat a művészet a munkájára egy meghívás a New York-i Guggenheim múzeumba idén novemberben (video fent), amely nem csak egy helyszín specifikus munkát eredményezett – amelyet élete egyik leglenyűgözőbb élményeként tart számon – de egy új Plastikman albumot is, amelyet hat-hét éve sikertelenül igyekezett befejezni. „Visszaültetett a stúdióba és elég inspirációm volt ahhoz, hogy új anyagon dolgozzak, és öt nap alatt elkészítettem az új albumomat” – osztotta meg Hawtin.A művészet, a zene és az építészet közötti kapcsolatról beszéltek” – tette hozzá. „A zene belőlem jött, annak hatására, hogy lehetőségem volt játszani ebben a csodálatos építészeti remekben, ami a művészetről híres, nem a zenéről. És most pedig itt az új Plastikman album. Ez is mutatja, egymáshoz mennyire közel vannak valójában ezek a médiumok, bár a társadalom többsége teljesen eltérőnek látja azokat.Nézd meg a teljes interjút Richie Hawtinnal és várd figyelmesen az információkat az új album megjelenésével kapcsolatban.

OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

DAVE SEAMAN
DAVE SEAMAN