Kezdőlap >
Laidback Luke válaszol Seth Troxlernek
2014.05.23A héten látott napvilágot Seth Troxler maró kritikája az EDM-ről és a dance zene jelenlegi állapotáról. Laidback Luke ezekre válaszol pontról pontra.
Seth Troxler véleményét az EDM-ről itt olvashatjátok! „Az EDM nem kultúra” Egészen biztosan kultúra. Elég buta kultúrának tűnhet elsőre, azonban elég régóta jelen van. Az Egyesült Államokban mindig jelen volt egy nagy underground rave réteg, ahol a raverek bő ruhákat viseltek, hátizsákkal és színes nyalókákkal járkáltak. Nyomták a raver shuffle táncukat trance, techno vagy akár electro house zenékre is egy évtizeden keresztül. Az EDM-es közösség egy fiatal csapat; az EDM vonzza be őket a fesztiválokra, és hisznek abban a bizonyos PLUR dologban és próbálják is átélni azt. Ezt nem kultúrának hívni nagyon szűk látókörre vall. „Most az emberek szerint a »jó buli« valami olyan, ami tömve van emberekkel és »energiával«.” Ez teljesen így van. Ez a szenvedélyről szól. Ez a rave-ről szól. Ne feledd, kölyökként mi is tomboltunk. Számomra az egész a korai ’90-es évek UK rave hangzásával kezdődött, aztán ez továbbfejlődött egy keményebb pattogósabb formába a német és a holland gabberrel. Tinédzserként mindannyian készen álltunk, hogy kirúgjuk a ház oldalát. Amikor felnősz, az egész hirtelen már nem tűnik annyira menőnek, aztán már kifinomult úriemberként bort iszogatsz partizás helyett. Én még mindig jobban szeretek ugrálni, leizzadni és eldobni az agyam, hogy őszinte legyek. Amikor éppen nem partizok, akkor pihenek. Várjunk csak, egyébként nem a partiról volt végig szó? Mi van akkor, ha egy partin éppen partizol és csak jól érzed magad? Azt hiszem, ideje lenne felismerni, hogy az underground az overgroundból is táplálkozik. Danny Tenaglia egyszer kiküldött egy emailt a dj társaknak, abban az időben, amikor egy hasonló párbeszéd zajlott a szcénában. Nagyon sok ember szidta Tiëstot, amiért túl popos, túl giccses és emiatt túlságosan mainstream lett. Az egész underground vs. mainstream vita nem új keletű dolog. Danny valami ilyesmit mondott akkor: „Tiësto a dance zene »My First Sony«-ja, és ő az első, akit a kölykök meghallgatnak a dance előadók közül. Néhányan aztán továbbfejlesztik a zenei ízlésüket és másokat is meghallgatnak és én is egy leszek a kipróbált zenészek közül és nekem ez így jó.” Abban az időben sokaknak Tiësto volt az első zenei élménye. Később aztán néhányan még poposabb hangzásra cserélték a zenéket, mások az underground felé fordultak. És ezt látom végbemenni generációkon keresztül. „Electric Daisy Carnival? Egyetlen óriási színpad egy parkolóban, tele szaros kölykökkel, gázmaszkkal a fejükön, totál kiütve.” Az EDC-nek ettől azért nagyobb hitelt adnék. Mi van az elképesztő színpadi előadásokkal? Mi van a karneváli felépítéssel és az elképesztő színpadokkal? Az EDC ebben is egyedülálló, nem is beszélve arról, hogy az egyik első volt azok közül, akik ilyen nagyszabású rendezvénnyel jelentkeztek az Egyedül Államokban. Ez nyitotta meg mindannyiunk számára a kaput, legyél akár mainstream akár underground dj. Seth ezek szerint olyan partit képzel el, ami egy sötét teremben van, talán egyetlen stroboszkóppal? Szerintem is király lehet egy ilyen, de be kell ismerni, hogy amikor az emberek megvásárolják a drága fesztivál jegyeiket, sokkal lenyűgözőbb látványt várnak vissza a pénzükért. Amit sok dj nem vesz észre, az az, hogy mi általában saját magunk fizetjük a pirotechnikát, a füstöt vagy a konfettit. Sok dj 10-15 ezer dollárt fektet be egy-egy showba. Habár én továbbra sem vagyok ennek nagy rajongója – igazából a klasszikus dj-zést imádom –, mégis egészen unalmasak lennének nélkülük napjaink fesztiváljai. „Avicii egy picsa” Ismerem őt azóta, mióta kölyökként feltűnt. Mindig is nagyon lelkes és tehetséges volt fiatal producerként. Egy kedves srác. Mindig keményen dolgozott azért, hogy ott legyen, ahol most áll – és igazából meg is lett az eredménye. Mindig jó kapcsolatom volt a menedzserével és megtisztelő, hogy játszhatok Ibizán a színpadán. Csak abban bízom, hogy Tim néha válaszol az emaijeire – ugyanis már nem beszélgetünk. Steve Aokinak: „Kib***ottul nem vagy dj. Egy túlfizetett, tehetségtelen, tortadobáló, cirkuszi majom vagy.” Szeretem Steve-et és jó barátom is egyben. Kidolgozza a belét, hogy ezt csinálhassa. Volt pénze azelőtt is, hogy elkezdte, szóval ő tényleg nem a pénzért csinálja. Azelőtt is dobált tortákat, mielőtt beállt volna dj-zni. Steve egy előadóművész, aki korábban egy punk banda tagja volt, szóval a színpad az ő terepe. A gumicsónakot azután vezette be, miután néhányan megsérültek a közönségből, mikor közéjük ugrott. Ez is a punk múltjára vezethető vissza. Most már tudom, nincs értelme azonnal az értelmét keresni ennek, ha meglátod egy dj szettben, de ha figyelembe veszed a múltját, talán kevésbé tűnik egy buta f***nak. Plusz a közönség megőrül érte. Egy kommentelőtől: „Ajánlanám ezt a cikket, ha nem láttam volna Seth Troxlert tavaly a Life-on, amikor 90 percen keresztül b***akodott a színpadon és megkapta a 20 ezres fellépési díját, miközben annyi lelkesedése sem volt, mint azoknak a borzalmas EDM dj-knek, akiket pont ő hordott el mindennek.” Igazából szeretem Seth-et. Nagyszerű forma és igazából személyesen is jól kijövünk. Egyike vagyok azoknak, akik miatt egyre gyorsabban és gyorsabban kell mixelni. De ne feledjétek, az én időmben olyanokat csodáltam, mint Jeff Mills, Dave Clarke, Frankie Bones és Bad Boy Bill – mindannyian elképesztő technikai tudással. Szóval a gyors keverés az számomra még mindig egy elképesztő dinamikus készség. Hogy őszinte legyek, sokkal könnyebb kevesebb dolgot csinálni: hagyni, hogy menjen egy zene, közben pihenni a lejátszók mögött valójában lényegesen könnyebb, mint gyorsan keverni és egymás után felmutatni néhány eredeti technikát. Igen, egy olyan srác, mint Seth egy rakás pénzt kap azért, hogy ugyanúgy zenéket pakoljon. Tehát eltekintve az alacsonyabb BPM-től és a „kézfeltartós vokál betétektől” lehet, hogy több közös van bennünk, mint azt valójában beismernénk magunknak. Laidback Luke Forrás: ThumpTOVÁBBI CIKKEK
Újra lesz Nagy Utcaszínház a Szigeten
2024.08.02.Idén visszatér a Szigetre a Nagy Utcaszínház egy lenyűgöző francia produkcióval, a világ minden tájáról érkező cirkuszi előadásokat mutat be a Cirque du Sziget, a Sétáló Utcaszínházak keretében kilenc attrakció bukkan majd fel a Sziget minden pontján
Swedish House Mafia a Tomorrowland 2024-en: Retró szettjük visszarepítette a közönséget az időben
2024.07.22.A Swedish House Mafia 12 év után tért vissza a Tomorrowland színpadára, és július 19-én