ÉLET-STÍLUS
Segítünk kialakítani a tökéletes munkakörnyezetet
Nagyszerű lépések ahhoz, hogy bárhol is vagy, szuper munkakörnyezetet tudj kialakítani!
A megfelelő papír-írószer kiválasztása
Bárhol is vagy, ha dolgozol, legyen körülötted egy-két olyan ceruza vagy toll, amit igazán szeretsz, ami jól néz ki, szeretsz vele írni, amire csak ránézve is jó érzések töltenek el.
Mindig legyen az asztalodon egy-két tömb színes post-it, amik nem csak hasznosak, de egy kis színt is visznek az asztalodra, valamint ha használsz mappákat, azokat is próbáld meg feldobni praktikus és színes címkékkel és szerezz be egy olyan füzetet vagy határidőnaplót, ami mindig nálad van, amibe a feladatlistáidat, a gondolataidat vagy a fontos meetingeket rögzíted.
Keretes emlékek
Lehet ez a gyerekeid bekeretezett rajza, egy családi fotó, a kedvenc képed a tavalyi nyaralásról vagy ha az irodádban van rá lehetőség, akkor akár egy több elemből motivation wall is. Ha nincs arra lehetőség, hogy az asztalodra bármi személyes tárgy is kikerüljön, akkor állítsd be személyes hátteret vagy képernyőkínélőt az asztalodon, vagy a mindentudó füzeted belső borítójára rögzítsd ezt az adott képet.
A lényeg minden esetben az, hogy amikor ránézel erre a képre, jó érzés töltsön el, és emlékeztesd magad arra, hogy mi az, amit igazán szeretsz az életben.
Rendezett asztal, rendezett gondolatok
Megéri az extra erőfeszítés, hiszen ha nincs ezernyi dolog a környezetedben, ami tudat alatt zavar vagy eltereli a figyelmed, akkor te is jobban és több ideig tudsz majd koncentrálni. Ha egy kicsit szétszórt vagy és nem szereted a nagyon tiszta vagy rendezett felületeket, akkor is fontos, hogy rend legyen körülötted.
Nyugtató színek és illatok
Ha van rá lehetőséged, akkor mindenképp szerezz be az irodádba is egy élő növényt, egy csokor friss virágot vagy valamilyen nyugtató színt, amire mindig felpillanthatsz, ha már nem bírod a monitorod vagy a papírkupacokat.
Az irodába általában a legjobb választás valamilyen igénytelen zöld növény, ami akkor is szép, ha nem éri nagyon sok fény és friss levegő. Ha azonban egy félig elszáradt, szomorú növény áll az asztalodon, attól minél előbb szabadulj meg, hiszen ez nem csak rossz látvány, de hihetetlenül rossz energia is!
Megfelelő világítás
Ha van lehetőséged arra, hogy te döntsd el, hogy hol legyen az irodai asztalod, akkor mindig válassz olyat, ami közelebb van a természetes fényhez.
Amikor kevés a fény az asztalodnál, amikor folyton becsillan a monitorod, vagy amikor nincs fókuszált világítás az asztalon, akkor lehet, hogy csak annyit veszel észre, hogy ideges vagy, nem bírsz a helyeden maradni, folyton fel-felállsz valamiért és valahogyan nem megy a munka.
A tökéletes pozíció
Azon túl, hogy mi van az asztalodon és hogy milyen apróságokkal dobod fel az irodád, az is nagyon fontos, hogy milyen pozícióban töltöd azokat az órákat, amikor dolgozol.
Egy kényelmes gurulós széken, egy fitballon, egy kanapén ülsz vagy járkálsz, néha egy babzsákra huppansz, esetleg állva dolgozol?
Bármelyiket is választod, fontos, hogy óránként legalább 5-10 percre felállj és egy kicsit átmozgasd magad.
Az is szuper, ha legalább két munkaállomást ki tudsz alakítani a különböző típusú munkákra, azaz amikor meguntad az íróasztalodat, át tudsz ülni egy kanapéhoz vagy egy másik asztalhoz a laptopoddal, a számlákkal vagy a mappáiddal.
Nem mindegy, hogyan ugrasz neki
Nem mindegy, hogy úgy kezded-e a napot, hogy felhúztad magad egy reggeli telefonon, hogy már megint szidod a főnököt, a kollégádat vagy a buszsofőrt, hogy úgy ülsz le az asztalodhoz, hogy még 7,5 órát ki kell bírnod itt és már most unod és utálod az egészet.
Őszintén reméljük, hogy talán nem ennyire rossz a helyzet, persze mindig előfordulhatnak rossz napok vagy hetek, amikor nehezebb mosolyogva és lelkesen kezdeni a munkát, de fontos lenne, hogy a rossz energiákat minél előbb kiűzd az irodádból.
Ha valaki felhúzott vagy valami nem jött össze, akkor rendezd minél gyorsabban a gondolataidat, tarts egy pár perces szünetet, nyiss ablakot, és hessegesd el a negatív gondolataidat.
Lépésről-lépésre
Nem kell most rögtön elrohannod és minden feleslegesnek tűnő papírt az iratmegsemmisítőbe vágnod és átrendezned az egész irodát. A legjobb, ha apró lépésekkel haladsz, kísérletezel, hogy neked mi válik be, és ennek megfelelően alakítod ki a tökéletes munkakörnyezetet.