Rebekah: 'Izgalmas azt is látni, hogy a techno szcéna jó egészségnek örvend'

2018.05.29

Számtalan megjelenésével és az egyik legkíméletlenebb hangzásával az Elements főnökasszonya, Rebekah kétségtelenül a csúcson van napjaink technójának producereinek és DJ-inek táborában.

Az Elements showjának európai turnéját követően, valamint debütáló nagylemezének megjelenése után hírneve jelentősen megnőtt, annyira, hogy ha még néhány évig ilyen sikeres marad, kétségtelenül kiérdemli majd a legenda státuszt. Legutóbbi izgalmas túrájára május 6-án került sor Írországban, ahol a District 8 színpadán az ikonikus skót duóval a Slam-mel közösen lépett fel. Ennek okán a Four Four magazin készített vele interjút még a fellépése előtt.

Rebekah június első 1-jén újra hazánkban lesz hallható, a DUMDUM Electronic Music Festivalon!
Facebook Page / Facebook Event / Jegyek

A Slam párosa áll egyébként Rebekah nagylemezének kiadója, a Soma Records mögött. A kiadónak tavaly volt fennállásának 25-ik évfordulója, amelyet olyan nagyágyúkkal ünnepelt meg, mint Kobosil, Robert Hood, Adam Beyer, Jonas Kopp és még mellettük sok más előadó, akik mind dolgoztak közösen a skót duóval. Ez a kiadó volt az egyébként, amelyik megismertette a Daft Punkot a világgal, és ahol olyan tehetséges előadók kezdték karrierjüket, mint a Clouds, Dax J, Gary Beck és még sokan mások.

- Amikor beindítottad az Elements-et 2014-ben a saját EP-ddel, gondoltad volna, hogy ilyen messzire jutsz?
- Titkon reméltem. Amikor felfedeztem Malika Maria-t, szerettem volna, ha csatlakozik hozzám akár egy album turnéra, vagy csak egy show-ra, csak ki kellett találnunk, hogy lesz működőképes az egész. Az EP egy egyszerű és már előre megfogalmazott ötletből született, de kíváncsi voltam arra, hogyan tudnám lefordítani a techno nyelvére. Vizuált csatolni a zenéhez és vice versa mindig az egyik kreatív eszközöm volt, így az egész projekt igazából egy logikus folyamat volt.

- Birminghamben nőttél fel, és 16 éves korod óta zenélsz. Hogyan változott a hangzásod a hosszú évek folyamán?
- Amikor elkezdtem, csak annyit tudtam, hogy DJ akarok lenni, ami akkor egy pillanatnyi döntésnek tűnt. Nem igazán fedeztem fel mélyen egyik stílust sem, így végülis minden fajta zenéből vásárolgattam lemezeket a deep house-tól a trip hopon át a technóig. 17 éves koromban fedeztem fel magamnak igazán a technót, és úgy éreztem magam, mint aki hazatért, de a mixelés az más volt, küszködtem a loopokkal, és mint kezdő, könnyebb volt a house zenéket mixelni. Így Chicago és French house zenéket mixeltem, így haladtam a house-zal kikövezett úton egészen a 2000-es évek végéig. Boldogtalan voltam és kiábrándultam a house szcénából, így új utakon indultam el, igazi szenvedéllyel a techno iránt, azokkal a lemezekkel, amiket csak titokban játszottam, amikor senki sem hallgatott. Tíz év telt el azóta, és boldogabb vagyok, mint valaha, és a stílus is mindig boldoggá tesz a számtalan zenével, ami felfedezésre vár.

- Tudsz egy gyors felsorolást adni a live szettjeiden használt eszközökből?
- Egy egyszerű Native Instruments, egy négy csatornás Traktor set up, laptop, RME hangkártya, két NI X1 vezérlő a csatornákhoz és egy NI F1 az effektekhez. Az egész egy Allen & Heath Xone 92 keverőbe megy be. Ez igazán jól működik nálam és élvezem, hogy három vagy négy zenét is összemixelhetek, amik segítségével óriási energiákkal pakolhatom tele a szettemet és külön pontokon tudom irányítani trackeket.

Nem az a fajta vagyok, aki állandóan loopokat játszik csupán, inkább teljes trackeket szeretek felrakni, de ez a szabadság megengedi, hogy a különböző szekciók között ugráljak. Az F1 szintén egy egyszerű, de szórakoztató eszköz, amiv lehetővé teszi, hogy színesítsem a szettet, de ugyanakkor ne is küszködjek vele. Alkalmanként elviszem még magammal a Roland Aira TR-8-at is, de nem igazán van szinkronizálva a Traktor szoftverével, szóval így inkább az album turnéra tartogatom, ami egy live hibrid szett lesz és egy teljesen újfajta előadásra lehet számítani tőlem.

- Honnan meríted a legtöbb inspirációt?
- Mire eljutok a stúdióba, már megvannak az ötleteim a megírandó trackhez, újabban elkezdtem ötletelni a repülőn utazva, két fellépés közt a hotelszobában és alkalomadtán késő este az otthonomban.

Gyakran fordul elő, hogy egyedül vagyok és elkap a pillanat. A stúdióban van pár eszköz kéznél, amivel ötletelgethetek, mint pl. egy Doepfer Dark Time, egy csinos kis szekvenszer és nemrég hozzácsatlakoztattam a Dave Smith Oberheim Ob-6 eszközt is hozzá, így együtt már igazán jó hangzás áll rendelkezésemre.

- Te állítottad össze a line upot az Elements show-kra. Volt valami konkrét folyamat, ami mentén válogattad az előadókat?
- Leginkább az energia az, amit keresek a technóban, inkább az iparibb hangzás felé haladva, lehetőleg többeket választva az Egyesült Királyságból. Úgy gondolom, hogy a brit előadók sokkal érdekesebbek a régi idők hangzásának felidézése miatt. De nem vagyok elfogult, az rosszat tenne a szcénának. Megvan a helye a gyorsabb és keményebb hangzásoknak is, amit fel kell fedezni, és én is megkaptam párszor, hogy túl gyors vagy túl kemény voltam, így szükség volt egy helyre, ahol nincsenek kötöttségek.

- A techno jelenleg egyre erősebb lesz, hogyan látod a szcéna pillanatnyi helyzetét?
- Csodálatos időket élünk, és az, hogy a fiatalok ismerkednek a hangzással Európa-szerte, szuper boldoggá tesz engem. Olyan, mintha magamat látnám fiatalabb kiadásban, amikor először ismerkedtem az egésszel. Izgalmas azt is látni, hogy a szcéna jó egészségnek örvend és ez az elkövetkezendő években is igaz lesz.

KÖVESS MINKET

TOVÁBBI CIKKEK

Több mint félmillió látogatóval rekordot döntött az idei Sziget!

2018.08.15.

Soha nem volt még ilyen nagy érdeklődés a Szigetre!

Íme néhány brutális szám a mai nappal elstartoló Sziget Fesztivál kapcsán!

2018.08.08.

Az utóbbi évek legjobb zenei programját felvonultató Sziget úgy tűnik nézőcsúcsot is hoz!

PLASTIC with Rebekah / HOT X @ Akvárium Klub, 2018.09.22.

2018.08.07.

Szeptember 22-én újra PLASTIC!