Cikkek: 9981 | Ma megjelent: 51
onemusic logo

Zene, ami elad: az Audoo és a GEMA megmutatta, mennyit ér a háttérzene a boltokban és éttermekben

Írta: Ostroml

A háttérzene nem csupán kiegészítő – konkrét üzleti előnyt jelent. Ezt bizonyítja a GEMA és a brit Audoo közös tanulmánya, amelyben több száz éttermet és kiskereskedelmi egységet vizsgáltak meg valós idejű zeneazonosító technológia segítségével.

A számok magukért beszélnek

A több mint 130 000 beazonosított zeneszám alapján a háttérzene átlagosan 8%-kal növelte az eladásokat a boltokban, és 5,4%-kal a vendéglátásban. Ez egyértelművé teszi, hogy a jó zene nem költség, hanem befektetés.

Hogyan működik az Audoo?

Az Audoo plug-and-play eszköze kis helyet foglal, mégis hatalmas tudással bír: GDPR-kompatibilis, valós időben követi, milyen zenék szólnak a térben. A GEMA szerint ez a technológia új mércét állít fel az adatalapú zenei elemzések terén.

Miért fontos ez?

Az adatok nemcsak a hangulatot, hanem a vásárlói viselkedést is befolyásolják. A kutatás azt mutatja: a jól megválasztott zene képes növelni a vásárlók idejét az üzletben, és erősebben kötődnek az élményhez – ami konkrét bevételt jelent a szolgáltatóknak.

A leggyakrabban játszott dalok

A kiskereskedelmi terekben a Glockenbach & Ella Henderson – "Lifeline" volt a favorit, míg a vendéglátásbanDasha – "Austin" vitte a prímet. Német előadók közül Trettmann, Fast Boy, RAF és Michael Schulte is gyakran felcsendültek.

Mi jön ezután?

Az Audoo célja a zenefelhasználás pontosabb, transzparens követése, ami a szerzői jogdíjak igazságosabb elosztásához is vezethet. Ez nemcsak az előadóknak jó hír, hanem minden olyan vállalkozásnak, amely professzionálisan szeretné használni a zenét.

Találj egy eseméyt

Böngéssz az események között, és szerezz új élményeket!

Események
Töltsd fel az eseményedet

Értékesítsd a jegyeidet a OneTicketen!

Esemény létrehozása
HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025
Sneakerness
5. Szerencsi ARTÚR NAPOK