A bemyfriends megszerezte a Dreamus többségi részesedését
Írta: Ostroml
A bemyfriends, a K-pop rajongói platformokat működtető dél-koreai technológiai vállalat, többségi részesedést szerzett a Dreamusban, amely az SK Group zenei streaming szolgáltatóját, a FLO-t és az iRiver márkát is birtokolja. A tranzakció értéke 55 milliárd dél-koreai won (mintegy 38,5 millió dollár), amellyel a bemyfriends 31,35%-os tulajdoni hányadot szerzett, így a Dreamus legnagyobb részvényesévé vált. A megállapodás november 28-án zárul, ezt követően a bemyfriends új vezetőket nevez ki a Dreamus élére.
A bejelentés után a Dreamus részvényei 3%-kal estek, elérve az április óta legalacsonyabb szintet, ám a szakértők szerint ez rövid távú piaci reakció, és a felvásárlás hosszú távon stratégiai áttörést hozhat. Az akvizíció célja, hogy a két vállalat megerősítse pozícióját a globális zenei és rajongói ökoszisztémában, különösen az online streaming és közösségi média területén.
A bemyfriends, amely 2021-ben alakult, jelenleg több mint 300 rajongói közösséget működtet világszerte, és közvetlen versenytársa a HYBE által üzemeltetett Weverse platformnak. A cég tervei között szerepel, hogy terjeszkedjen a zenei streaming, a koncertszervezés és a terjesztés piacán, miközben a b.stage nevű platformjával a rajongók számára új, interaktív közösségi élményt nyújtson.
A növekedés elősegítésére a bemyfriends 21 milliárd wont (14,7 millió dollárt) kapott befektetésként a Goodwater Capitaltól, amely korábban olyan sikeres dél-koreai startupokba fektetett, mint a Toss és a Kakao. Ez az első alkalom, hogy a Goodwater egy koreai szórakoztatótechnológiai cégbe fektetett, ami a bemyfriends jövőbeli potenciáljába vetett erős bizalmat jelez.
Az elemzők bizakodóak, és szerintük a „szuperrajongói piac” lesz a következő nagy növekedési terület a zeneiparban. A Goldman Sachs előrejelzése alapján a rajongói elköteleződésből származó bevételek 2026-ra elérhetik az évi 4,3 milliárd dollárt. A bemyfriends és a Dreamus egyesülése így megalapozhatja Dél-Korea vezető szerepét a globális rajongói gazdaságban.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: