Calvin Harris újra plágiumvádak kereszttüzében az ‘Ocean’ megjelenése után
Írta: Ostroml
Calvin Harris neve ismét a viták középpontjába került, miután legújabb szerzeménye, az ‘Ocean’ megjelent, és sokan plágium gyanúját emlegetik. A brit producer korábban már szembesült hasonló helyzettel, amikor a ‘Blessings’ című dalát túlzott hasonlóság miatt hasonlították Chicane ikonikus klasszikusához, az ‘Offshore’-hoz.
A nyári hangulatú ‘Blessings’ Clementine Douglas közreműködésével vált népszerűvé, ám Nick Bracegirdle, művésznevén Chicane, azzal vádolta Harrist, hogy engedély nélkül merített dallamokat saját műveiből. A vita gyorsan az elektronikus zenei világ egyik leghevesebb beszédtémájává nőtte ki magát, különösen akkor, amikor Chicane másik slágere, a ‘Don’t Give Up’ is felmerült a hasonlóságok között.
Most az ‘Ocean’ megjelenése újra felkorbácsolta a kedélyeket. A dal egyes részei sokak szerint túlzottan emlékeztetnek a ‘Blessings’ dallamvilágára, és újra előhozták a kérdést: hol húzódik a határ az inspiráció és a plágium között? Harris saját álláspontja szerint mindez a zenei fejlődés természetes folyamata. „Két hangot több akkordon keresztül lehet játszani – ez tény. Ezt csinálom folyamatosan” – nyilatkozta.
Az új szerzemény hangulatában az Ibizai vokál-trance klasszikusait idézi, miközben modern köntösbe csomagolja a múlt emlékeit. Harris szerint a zene lényege az inspiráció és a folyamatos változás, ám az iparágban egyre több a szerzői jogi vita, ami valószínűleg még sokáig nem hagyja nyugodni sem a producert, sem a közönséget.
Az ‘Ocean’ története tehát újabb fejezetként illeszkedik a zenei plágium körüli viták sorába, miközben Harris továbbra is kitart amellett, hogy a zene szabadsága nélkül a fejlődés elképzelhetetlen lenne.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: