Danny Whittle és az Ibiza-i DJ-k lojalitásának megvásárlása
Danny Whittle neve egyet jelent az ibizai éjszakai élet legendás korszakával. A Pacha klub egykori zenei és márkaigazgatója több mint 13 éven keresztül formálta a világ egyik legismertebb szórakozóhelyét, és kulcsszerepet játszott abban, hogy a klub önálló, globális márkává váljon. Neve elválaszthatatlan a Nemzetközi Zenei Csúcstól (International Music Summit), amelynek társalapítójaként is jelentős hatással volt az elektronikus zenei iparra.
Forradalmi stratégiák és távozás a Pachából
Whittle újító szemlélete megváltoztatta a klubok működését: bevezette a művészek közvetlen szerződtetését, megszüntetve ezzel a külső promóterek befolyását. Az általa kidolgozott modell biztosította, hogy a Pacha önállóan szervezhesse meg a fellépéseket, erősítve ezzel piaci dominanciáját. Mégis, 2013-ban búcsút intett a klubnak, miután vitába keveredett Ricardo Urgell alapítóval a DJ-k fizetésével kapcsolatban. Ezt követően létrehozta az IBZ Entertainment nevű menedzsmentcéget, amely világszerte előadókkal és zenei projektekkel foglalkozik.
Whittle újító szemlélete megváltoztatta a klubok működését: bevezette a művészek közvetlen szerződtetését, megszüntetve ezzel a külső promóterek befolyását. Az általa kidolgozott modell biztosította, hogy a Pacha önállóan szervezhesse meg a fellépéseket, erősítve ezzel piaci dominanciáját. Mégis, 2013-ban búcsút intett a klubnak, miután vitába keveredett Ricardo Urgell alapítóval a DJ-k fizetésével kapcsolatban. Ezt követően létrehozta az IBZ Entertainment nevű menedzsmentcéget, amely világszerte előadókkal és zenei projektekkel foglalkozik.
Villák a DJ-knek – egy szokatlan hűségprogram
Egy nemrég adott interjúban Whittle felfedte, hogy egy egészen sajátos módszert alkalmazott a DJ-k megtartására: villákat vásároltatott velük, és átvállalta a jelzáloghitelüket.
Egy nemrég adott interjúban Whittle felfedte, hogy egy egészen sajátos módszert alkalmazott a DJ-k megtartására: villákat vásároltatott velük, és átvállalta a jelzáloghitelüket.
"Sok rezidens DJ-met meggyőztem, hogy vegyenek egy villát. Amúgy is béreltünk nekik házakat a szezonra, akár 60 ezer euróért. Ennyiért inkább vásárolhatnak egyet, én pedig fizetem a hitelüket" – mondta Whittle.
Ezzel a lépéssel biztosította, hogy a fellépők hosszú távon elkötelezettek maradjanak a klub iránt. Amíg a házukat ő finanszírozta, kisebb eséllyel váltottak volna másik helyszínre.
Vegyes reakciók a közösségi médiában
Whittle stratégiáját a közösségi média vegyes érzelmekkel fogadta. Egyesek zseniális üzleti modellként méltatták, míg mások a zenei kultúra kiárusításának tartották.
Whittle stratégiáját a közösségi média vegyes érzelmekkel fogadta. Egyesek zseniális üzleti modellként méltatták, míg mások a zenei kultúra kiárusításának tartották.
"Hogyan beszélhet erről ennyire nyíltan? A DJ-k már így is nevetséges összegeket keresnek, miközben a klubok a közönséget brutális ital- és belépőárakkal húzzák le" – írta egy felháborodott kommentelő.
Whittle azonban kitart az elképzelése mellett, rámutatva, hogy Simon Dunmore, a Defected kiadó alapítója is egy hasonló üzleti döntést hozott annak idején. "Simon több mint 20 éve vett egy villát, amikor együtt dolgoztunk, és ma már húszszorosát éri" – tette hozzá.
Bár a módszere vitákat szül, kétségtelen, hogy Danny Whittle neve örökre összefonódik az ibizai elektronikus zenei élet legfényesebb korszakával.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: