Cikkek: 8026 | Ma megjelent: 0
onemusic logo

Eminem kiadója jogi lépéseket tett egy autókereskedés ellen a 'Lose Yourself' engedély nélküli felhasználása miatt


Eminem zeneműkiadója, az Eight Mile Style, pert indított a LaFontaine Ford St. Clair autókereskedés ellen Detroitban, mivel az engedély nélkül használta a 'Lose Yourself' című slágert reklámjaiban. A 2002-ben megjelent ikonikus dal, amely a rapper önéletrajzi ihletésű filmjéhez, az 8 Mile-hoz készült, hatalmas sikert aratott, és 2003-ban Oscar-díjat nyert a legjobb eredeti dal kategóriában.

Engedély nélküli felhasználás egy reklámkampányban

A perben az Eight Mile Style azzal vádolja a kereskedést, hogy a dalt egy speciális kiadású Detroit Lions F-150 pickup reklámjában használta fel anélkül, hogy erre engedélyt kapott volna. Az ügyvédek szerint a reklám 2024 szeptemberétől októberig futott a közösségi médiában, többek között a Facebookon, Instagramon és TikTokon.

Jogsértés és kártérítési igény

A kiadó szerint a kereskedés ezzel megsértette a dal szerzői jogait, és csökkentette annak jövőbeli reklámértékét. Az Eight Mile Style legalább 150 000 dolláros kártérítést követel, valamint azt is szeretné elérni, hogy a bíróság azonnali hatállyal tiltsa be a reklám további terjesztését.

A per során Howard Hertz, a kiadó ügyvédje hangsúlyozta, hogy a LaFontaine Ford soha nem kérte a dal felhasználási jogát, ezért a jogi eljárás elkerülhetetlen volt.

Eminem legutóbbi munkái

Miközben a per folyamatban van, Eminem továbbra is aktív a zenei színtéren. Legutóbbi albuma, The Death Of Slim Shady (Coup De Grâce), tavaly jelent meg, és vegyes kritikákat kapott. Az album egyik kiemelkedő dala, a 'Temporary', egy megható óda a rapper lányához, Hailie-hoz.

A per kimenetele még kérdéses, de a zeneműkiadó határozottan kiáll a szerzői jogok védelme mellett, és példát kíván statuálni az illegális felhasználásokkal szemben.


HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025