Cikkek: 9683 | Ma megjelent: 38
onemusic logo

iHeartMedia uralja az amerikai rádiós reklámpiacot – erősödik a podcastszegmens, csökken a hagyományos reklámbevétel


Az iHeartMedia továbbra is az amerikai rádiós reklámpiac legnagyobb szereplője, immár a teljes piac 40%-át uralja – derült ki a vállalat 2025 első negyedéves pénzügyi beszámolójából. A Miller Kaplan adatai megerősítik ezt az impozáns részesedést, miközben a digitális és podcast bevételek látványos növekedése is meghatározó tényező lett a vállalat működésében.

A teljes negyedéves bevétel 807 millió dollár volt, ami 1%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A politikai reklámok nélkül számolt adat ennél is jobban fest: 1,8%-os emelkedést mutat. Bár a vállalat továbbra is nagy adósságteherrel küzd, és a negyedéves szabad pénzáramlása -81 millió dollár lett, az EBITDA 28%-os emelkedése(31,4%-os árréssel) bizakodásra ad okot.

A digitális bevételek 16%-kal nőttek, 277 millió dollárra, míg a podcasting üzletág még nagyobb, 28%-os növekedést produkált. A nem podcast digitális területek is hozzájárultak a növekedéshez 9%-os emelkedéssel.

Bob Pittman vezérigazgató szerint a podcasting nemcsak gyorsan növekvő szegmens, hanem a rádió természetes kiterjesztése is, amely promóciós előnyt nyújt a cég számára. Ez a szinergia lehet az egyik kulcsa annak, hogy az iHeart sikeresen tudja áthidalni a hagyományos rádiós reklámbevételek gyengülését.

Ez utóbbi ugyanis 4,2%-kal esett vissza a többplatformos csoporton belül, különösen a broadcast reklámok visszaesése miatt. Kivételt jelentett a Premiere Broadcast Networks, amely 2,1%-os növekedést könyvelhetett el, jelezve, hogy a nemzeti hirdetők továbbra is bíznak a médium erejében.

Kevésbé pozitív kép rajzolódik ki az Audio & Media Services szegmensről, amely 14,2%-os csökkenést szenvedett el. Ez főként a Katz Television visszaesésének tudható be, amely több mint 400 helyi TV-állomást képvisel, és erősen függ a politikai hirdetési időszakoktól.

Az iHeartMedia jövője tehát egyre inkább a digitális és podcast platformokon múlik, miközben a hagyományos broadcast üzletág fokozatosan háttérbe szorul. A kérdés már nem az, hogy érdemes-e belépni a digitális hangpiacra – hanem az, hogy ki tudja legjobban kihasználni az új lehetőségeket.


HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025
Sneakerness
5. Szerencsi ARTÚR NAPOK