Íme a válasz arra, hogy mitől különlegesek Richie Hawtin fellépései!
Bárki, aki látott már élőben egy Richie Hawtin showt, tanúsíthatja, hogy a látvány nem hétköznapi. Őrült pillanatok követik egymást – teljes boldogságban természetesen –, és eközben a szettje száguld, akár egy hajó a vízen, egy-két viharos fordulóponttal, amely mindig meglepetést tud okozni.
Szóval hogyan is dolgozik Hawtin, vagyis a briliáns elme, aki a világszerte ismert és kedvelt Minus és ENTER brandek mögött áll? Igazából ez egy egész bonyolultan felépített rendszer. Még áprilisban, a második CNTRL turnéján Hawtin egy hosszabb bemutatót tartott a felszereléseiről a Point Blank Music School-ban megrendezett eseményen. Hawtin elmesélte, mekkora hatással voltak rá a detroiti idők, amikor szemtanúja volt olyan úttörő előadók fellépéseinek, mint Jeff Mills vagy Derrick May. „Nem törődtek azzal, ha tényleg szarul játszottak” – mondta Hawtin leírva a gyakran lelombozó mixelési stílust, ami azt az időszakot jellemezte, és ami egyben intő jel is volt akkoriban. Amellett, hogy a technika is jelentősen megváltozott az elmúlt húsz évben, Hawtin felszerelése még a mai fejlettséget tekintve is messze meghaladja az átlagot. A középpontban a Native Istruments Traktorja van, amelyet Hawtin az NI X1 és az új D2-vel irányít. Ezekkel válogatja és rakja be a zenéket, ezekkel rakja le az egész szett alapját. Ezen túlmenően fut egy Ableton a háttérben, amelyen saját sample-jeit egy Push kontrollerre kivezetve irányítja. Ez lehetővé teszi, hogy saját, egyedi szekvenciákat építsen fel, játsszon mellette bármilyen tracket is a Traktoron. A legfontosabb az egészben, hogy szándékosan nem szinkronizálja a két programot, inkább saját maga kezeli a felépített szekvenciákat, hogy a számára tökéletes pillanatban adja azt hozzá a zenékhez, és teljesen szabadon irányíthassa azokat. Az előbbieken felül egy pedál is részét képezi a felszerelésnek, amely a Roland TR-8-asához szükséges – nem kifelejtve személyes kedvencét, az Xone:92 keverőt. Mindezen technikai eszközök beállítási lehetőségeit figyelembe véve az élő fellépés akkora szabadságot ad Hawtinnak egy élő fellépés során, hogy konkrétan azt csinálhat minden egyes pillanatban, amihez éppen kedve támad. Legyen az akár három track „összeloopolása”, vagy akár egy teljesen új track megalkotása a fellépés közben. A beszélgetés közben elismeri, hogy néha a dolgok őrült fordulatot vehetnek, és teljesen elsöprő lehet az egész, amit alkot, de éppen ebben rejlik az egész szépsége. Amikor már úgy tűnik, hogy teljesen kezelhetetlennek kezd tűnni az egész, akkor Hawtin csak behúzza a képzeletbeli gyeplőt fenevadon, és újra a kezébe veszi az irányítást a gépek felett.HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: