Jay-Z: A hip-hop császár, aki az üzleti világ királyává vált
Jay-Z neve egyet jelent a hip-hoppal, de pénzügyi sikerei messze túlmutatnak a zeneiparon. 2,5 milliárd dolláros vagyona és 25 Grammy-díja ellenére karrierjének csupán 3%-a származik zenei bevételekből – a többi üzleti érzékének és okos befektetéseinek köszönhető.
CD-k eladásától a milliárdos birodalomig
Jay-Z története a brooklyni Marcy Projects-ből indult, ahol az 1990-es évek elején saját autója csomagtartójából árulta a CD-ket, miután a nagy kiadók nem láttak benne potenciált.
Ezt követően 1995-ben megalapította a Roc-A-Fella Records-ot, amely lehetővé tette számára, hogy függetlenül építse fel karrierjét. 1996-os debütáló albuma, a Reasonable Doubt már akkor megmutatta, hogy Jay-Z nemcsak előadóként, hanem üzletemberként is gondolkodik.
A zenén túl: hogyan építette fel Jay-Z a birodalmát?
Jay-Z nem csupán a zenei toplistákat hódította meg, hanem az üzleti világot is. Míg sok művész csak a lemezeladásokra és turnékra támaszkodik, ő egy egész vállalatbirodalmat épített fel:
🎵 Rocawear (1999) – Hip-hop divatmárka, amelyet 2007-ben 204 millió dollárért adott el, de továbbra is részesedése van a cégben.
🍾 Armand de Brignac pezsgő – A híres "Ace of Spades" pezsgő márkáját megszerezte, majd az LVMH-nek adta el annak felét, amely több száz millió dolláros üzlet volt.
🥃 D’Usse konyak – Jay-Z luxuskategóriás italmárkát épített, amely szintén komoly profitot termel.
💼 Roc Nation (2008) – Egy szórakoztatóipari óriás, amely művészeket, sportolókat és üzleteket menedzsel, például Rihanna és Kevin Durant is ügyfelei közé tartozik.
🎧 Tidal (2015) – Egy prémium zenei streaming szolgáltatás, amelyet végül a Square (Block, Inc.) vásárolt meg, újabb milliárdos üzletet eredményezve.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: