Marlon Hoffstadt rave-himnuszt csinált Robyn Dopamine-jából
Írta: Ostroml
Marlon Hoffstadt, a berlini elektronikus színtér egyik legkarakteresebb alakja ismét pontosan ott nyúlt bele egy dalba, ahol igazán számít. Robyn Dopamine című, eredetileg popos hangsúlyú felvételét nem egyszerűen átdolgozta, hanem teljes értékű rave-himnusszá alakította, méghozzá a rá jellemző, kompromisszummentes lendülettel.
A remix első pillanatától érezhető a sürgető tempó és a feszes dinamika, amely Hoffstadt védjegyévé vált. Az eufórikus trance ritmusok és a folyamatosan épülő feszültség új kontextusba helyezik Robyn énekét, amely így nem veszít az érzelmi töltetéből, sőt, még erősebben hat a tánctéren. A producer itt is megmutatja, hogyan lehet a pop érzékeny világát csúcsidős klubenergiává formálni.
A megjelenés időzítése különösen érdekes, hiszen Jamie xx szintén elkészítette saját Dopamine-remixét, három év után először nyúlva más dalához. Míg Jamie xx verziója letisztultabb, finomabban tánctér-orientált irányt vesz, Hoffstadt átirata gyorsabb, keményebb és jóval direktebb, egyértelműen a rave-eszköztárból építkezve.
A Dopamine eredetileg november 12-én jelent meg, és Robyn hét év utáni visszatérését jelentette. A Klas Åhlunddal közösen jegyzett dal a vágy, az izgalom és a bizonytalanság finom egyensúlyát ragadja meg, amit a kritika és a közönség is egyaránt méltatott. Robyn azóta is aktív, rangos eseményeken lépett fel, és olyan nevekkel dolgozott együtt, mint David Byrne, Charli XCX vagy Gracie Abrams.
Marlon Hoffstadt remixével a Dopamine új életet kapott. A pop és a tánczene találkozásából ezúttal nem kompromisszum, hanem robbanás született, amely egyszerre szól a klubok jelenének és a rave kultúra ösztönös energiájának.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: