Martel – The Ghost: hangzásbeli régészet és politikai mélységek
Írta: Ostroml
Martel legújabb zeneszáma, a The Ghost, az Evil Ideas gondozásában látott napvilágot, és egy különleges zenei kalandot kínál a hallgatóknak. A Zaire projekt nyitódalaként a szám olyan, mintha egy hangzásbeli régészeti feltáráson vennénk részt, ahol a Donato Dozzy-féle poliritmusok találkoznak a kézzel játszott ütőhangszerekkel és szintetikus textúrákkal.
A dal egyedi hangzásvilágát az adja, hogy a törzsi dobok aszimmetrikus ciklusokban keringenek, torzítással és visszhanggal színezve, mintha az idő koptatta volna el őket. A háttérben a szintetizátorok zúgása és duzzadása lebeg, miközben terepi felvételek és mintavett hangok töredékei villannak fel – a történelem szellemei, amelyek nem hagyják magukat eltemetni.
A Zaire EP nem a csiszolt afro-house vallásosságát vagy a fesztiválok világzenei felemelését keresi, hanem a politikai törésvonalak mentén halad. A hangzásbeli utazás a gyarmati kizsákmányolás, a vállalati fosztogatás és a folytatódó erőszak közepette zajló életküzdelem világába vezet.
Martel pályája különösen sokoldalú: korábban építészként dolgozott, majd zeneszerzőként filmek, underground partik és a játékvilág inspirálták. Legutóbb a Bleak Faith: Forsaken videojátékhoz komponált zenét. Ez a tapasztalat és ideológiai elkötelezettség adja The Ghost erejét, amely nemcsak zenei, hanem társadalmi üzenetet is hordoz.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: