Cikkek száma: 6788
onemusic logo

Rebekah: 'Izgalmas azt is látni, hogy a techno szcéna jó egészségnek örvend'


Számtalan megjelenésével és az egyik legkíméletlenebb hangzásával az Elements főnökasszonya, Rebekah kétségtelenül a csúcson van napjaink technójának producereinek és DJ-inek táborában.

Az Elements showjának európai turnéját követően, valamint debütáló nagylemezének megjelenése után hírneve jelentősen megnőtt, annyira, hogy ha még néhány évig ilyen sikeres marad, kétségtelenül kiérdemli majd a legenda státuszt. Legutóbbi izgalmas túrájára május 6-án került sor Írországban, ahol a District 8 színpadán az ikonikus skót duóval a Slam-mel közösen lépett fel. Ennek okán a Four Four magazin készített vele interjút még a fellépése előtt.

A Slam párosa áll egyébként Rebekah nagylemezének kiadója, a Soma Records mögött. A kiadónak tavaly volt fennállásának 25-ik évfordulója, amelyet olyan nagyágyúkkal ünnepelt meg, mint Kobosil, Robert Hood, Adam Beyer, Jonas Kopp és még mellettük sok más előadó, akik mind dolgoztak közösen a skót duóval. Ez a kiadó volt az egyébként, amelyik megismertette a Daft Punkot a világgal, és ahol olyan tehetséges előadók kezdték karrierjüket, mint a Clouds, Dax J, Gary Beck és még sokan mások.

- Amikor beindítottad az Elements-et 2014-ben a saját EP-ddel, gondoltad volna, hogy ilyen messzire jutsz?
- Titkon reméltem. Amikor felfedeztem Malika Maria-t, szerettem volna, ha csatlakozik hozzám akár egy album turnéra, vagy csak egy show-ra, csak ki kellett találnunk, hogy lesz működőképes az egész. Az EP egy egyszerű és már előre megfogalmazott ötletből született, de kíváncsi voltam arra, hogyan tudnám lefordítani a techno nyelvére. Vizuált csatolni a zenéhez és vice versa mindig az egyik kreatív eszközöm volt, így az egész projekt igazából egy logikus folyamat volt.

- Birminghamben nőttél fel, és 16 éves korod óta zenélsz. Hogyan változott a hangzásod a hosszú évek folyamán?
- Amikor elkezdtem, csak annyit tudtam, hogy DJ akarok lenni, ami akkor egy pillanatnyi döntésnek tűnt. Nem igazán fedeztem fel mélyen egyik stílust sem, így végülis minden fajta zenéből vásárolgattam lemezeket a deep house-tól a trip hopon át a technóig. 17 éves koromban fedeztem fel magamnak igazán a technót, és úgy éreztem magam, mint aki hazatért, de a mixelés az más volt, küszködtem a loopokkal, és mint kezdő, könnyebb volt a house zenéket mixelni. Így Chicago és French house zenéket mixeltem, így haladtam a house-zal kikövezett úton egészen a 2000-es évek végéig. Boldogtalan voltam és kiábrándultam a house szcénából, így új utakon indultam el, igazi szenvedéllyel a techno iránt, azokkal a lemezekkel, amiket csak titokban játszottam, amikor senki sem hallgatott. Tíz év telt el azóta, és boldogabb vagyok, mint valaha, és a stílus is mindig boldoggá tesz a számtalan zenével, ami felfedezésre vár.

- Tudsz egy gyors felsorolást adni a live szettjeiden használt eszközökből?
- Egy egyszerű Native Instruments, egy négy csatornás Traktor set up, laptop, RME hangkártya, két NI X1 vezérlő a csatornákhoz és egy NI F1 az effektekhez. Az egész egy Allen & Heath Xone 92 keverőbe megy be. Ez igazán jól működik nálam és élvezem, hogy három vagy négy zenét is összemixelhetek, amik segítségével óriási energiákkal pakolhatom tele a szettemet és külön pontokon tudom irányítani trackeket.

Nem az a fajta vagyok, aki állandóan loopokat játszik csupán, inkább teljes trackeket szeretek felrakni, de ez a szabadság megengedi, hogy a különböző szekciók között ugráljak. Az F1 szintén egy egyszerű, de szórakoztató eszköz, amiv lehetővé teszi, hogy színesítsem a szettet, de ugyanakkor ne is küszködjek vele. Alkalmanként elviszem még magammal a Roland Aira TR-8-at is, de nem igazán van szinkronizálva a Traktor szoftverével, szóval így inkább az album turnéra tartogatom, ami egy live hibrid szett lesz és egy teljesen újfajta előadásra lehet számítani tőlem.

- Honnan meríted a legtöbb inspirációt?
- Mire eljutok a stúdióba, már megvannak az ötleteim a megírandó trackhez, újabban elkezdtem ötletelni a repülőn utazva, két fellépés közt a hotelszobában és alkalomadtán késő este az otthonomban.

Gyakran fordul elő, hogy egyedül vagyok és elkap a pillanat. A stúdióban van pár eszköz kéznél, amivel ötletelgethetek, mint pl. egy Doepfer Dark Time, egy csinos kis szekvenszer és nemrég hozzácsatlakoztattam a Dave Smith Oberheim Ob-6 eszközt is hozzá, így együtt már igazán jó hangzás áll rendelkezésemre.

- Te állítottad össze a line upot az Elements show-kra. Volt valami konkrét folyamat, ami mentén válogattad az előadókat?
- Leginkább az energia az, amit keresek a technóban, inkább az iparibb hangzás felé haladva, lehetőleg többeket választva az Egyesült Királyságból. Úgy gondolom, hogy a brit előadók sokkal érdekesebbek a régi idők hangzásának felidézése miatt. De nem vagyok elfogult, az rosszat tenne a szcénának. Megvan a helye a gyorsabb és keményebb hangzásoknak is, amit fel kell fedezni, és én is megkaptam párszor, hogy túl gyors vagy túl kemény voltam, így szükség volt egy helyre, ahol nincsenek kötöttségek.

- A techno jelenleg egyre erősebb lesz, hogyan látod a szcéna pillanatnyi helyzetét?
- Csodálatos időket élünk, és az, hogy a fiatalok ismerkednek a hangzással Európa-szerte, szuper boldoggá tesz engem. Olyan, mintha magamat látnám fiatalabb kiadásban, amikor először ismerkedtem az egésszel. Izgalmas azt is látni, hogy a szcéna jó egészségnek örvend és ez az elkövetkezendő években is igaz lesz.

HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025