Seth Troxler újra akcióban!
„Nem hiszem, hogy a PLUR arról szól, hogy ugorjunk le a színpadról és bénítsunk le valakit”
Két héttel ezelőtt Pete Tong és az International Music Summit (IMS) három napra birtokába vette az ibizai Hard Rock Hotelt, ahol a konferencia keretében vitaindító beszélgetésekre és partikra egyaránt sor került. Folyamatosan visszatérő témaként terítékre került az „underground” és a „mainstream” önjelölt képviselőinek szócsatája is. Az egyikőjük természetesen Seth Troxler volt, aki vegyesen idézett elő kuncogást és rosszalló tekinteteket a közönségből, amikor Avicii menedzsmentjével konfrontálódott, amikor azt feszegette kérdéseivel, hogy vajon a svéd szupersztár nem csak egy napjaink „Milli Vanilli jelensége-e”? Azon a napon Troxler korábban Pete Tonggal ült egy asztalhoz egy fél órás interjú erejéig, amely többek között érintette Troxler azon döntését, miszerint otthagyja a Visionquest kiadót és helyette három új labelt kíván elindítani, valamint arról, hogyan lehet egy feltörekvő dj-ből ismert előadó („csak legyél ott a partikon és úgy ismerjenek onnan, mint az a laza srác, akivel partiztunk” – tanácsolta). Természetesen szó volt a Thump-on megjelent megosztó írásáról is, amelyben gyakran használta a „picsa” szót is (angol nyelvben a „cunt” a legsértőbb szó) néhány EDM dj-vel és fesztivállal kapcsolatosan egyaránt. Tong kérésére Troxler bővebben kifejtette néhány gondolatát, valamint elmondta, miért csalódást keltőek az amerikai fesztiválok az európai rendezvényekhez képest. „Tavaly jártam az EDC-n (Electric Daisy Carnival)… és a produkciók valamint a tartalom minősége egyszerűen elkeserítő volt” – mondta Troxler. „Tehetségkutatóknak nevezik magukat, de valójában nem érdekli őket a kultúra vagy a közösség. Azt hiszem, az igazi kérés ezen szervezők felé az lenne, hogy kötelezzék el magukat valami minőség mellett. Nem a rajongókon van a hangsúly – ők igazából élvezik az elektronikus zenét, ami mindenki számára nagyszerű, de meghökkentőek azok az emberek, akik ezeket a zenéket prezentálják, pedig meglenne hozzá a képességük, hogy ezt egy sokkal jobb módon tegyék meg. Nem hiszem, hogy a PLUR arról szól, hogy leugrunk a színpadról egy gumicsónakkal, hogy lebénítsunk valakit, vagy arról, hogy tortát dobáljunk a közönség arcába, ez az egész el van b***va.” Troxler-nek volt néhány pozitív gondolata is, amikor a dance zene mainstream-be való felemelkedéséről beszélt, habár elismerte, hogy a mainstremből áttérnek később a rajongók az undergroundba, de jelezte azt is, hogy szükséges, hogy az előadók egy erős brandet építsenek fel, mert „az arctalan dj-k kora – a klasszikus techno underground volta – hamarosan véget ér”. Volt néhány kedves szava pár nagy promóterről és producerről is. „Duncan (Stutterheim) és a mögötte álló emberek hihetetlen sokat fektettek az elektronikus zenébe például” – mondta Seth. „Ahogyan ők tálalják a zenét, azzal tudok azonosulni. Amikor egy ilyen nagy eseményt szervezel, minden a számokról szól, és zeneileg nem vagyok ellene sok EDM dolognak sem. Igazán tisztelem például Skrillexet vagy David Guetta-t, mert ők tényleg nagyszerű srácok és azért ölnek bele annyit ebbe az egészbe, mert imádják azt.De nagyon sok EDM-es szereplő személye semmitmondó a tiszteletet, az őszinteséget, valamint az elektronikus zene eredeti célját tekintve. Legalábbis az én szemszögemből. De én csak egy elitista minimal techno dj vagyok, aki a DC10-ben játszik minden héten. Az én véleményem nem etalon. Csak egy srác vagyok nagy pofával.”HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: