SiriusXM jogi lépésekkel szembesül a nehézkes lemondási gyakorlat miatt
A New York-i Legfelsőbb Bíróság bírája, Lyle Frank, nemrégiben úgy határozott, hogy a SiriusXM előfizetési lemondási folyamata túlzottan bonyolult és időigényes, megsértve ezzel a Restore Online Shoppers' Confidence Act (ROSCA) nevű szövetségi törvényt.
A döntés előzménye, hogy Letitia James, New York állam főügyésze pert indított a vállalat ellen, azzal vádolva a SiriusXM-et, hogy szándékosan nehezíti meg az előfizetések lemondását. A vizsgálat során kiderült, hogy a vállalat arra kényszeríti az ügyfeleket, hogy telefonon beszéljenek egy ügynökkel, aki több ajánlatot is felkínál, mielőtt engedélyezné a lemondást.
A bíróság megállapította, hogy ez a gyakorlat ellentétes a ROSCA előírásaival, amelyek egyszerű és könnyen használható lemondási mechanizmusokat követelnek meg az online előfizetések esetében. A döntés értelmében a SiriusXM-nek módosítania kell lemondási folyamatait New York államban, bár a vállalat jelezte, hogy fellebbezni kíván.
Ez az eset rávilágít a vállalatok felelősségére a fogyasztóbarát gyakorlatok kialakításában, különösen az előfizetések lemondásának terén. A Federal Trade Commission (FTC) is szigorítja az ilyen gyakorlatokat, és 2025 januárjában életbe lép a "click-to-cancel" szabály, amely előírja, hogy a lemondás ugyanolyan egyszerű legyen, mint a feliratkozás.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: