Cikkek száma: 6797
onemusic logo

Több mint kétmillió fiatal próbálta ki az ecstasyt tavaly


A European Drug Report szerint ebben az egyre tisztább anyagok megjelenése és a marketing technikák változása is szerepet játszik.

A „kreatív és néha agresszív marketing” az egyik fő faktor az ectasy-használók számának emelkedésében az Európai Unió drogügyi szakértői szerint.

A European Drug Report 2016-os jelentéséből az olvasható ki, hogy 2,1 millió 15-34 év közötti fiatal használt ecstasyt tavaly, ez 300 ezerrel több, mint amire az előzetes becslések szerint számítottak. Úgy tartják, hogy az egyedi logók, mint pl a UPS vagy a Superman is közvetve kihat a jelenségre.

157 ezerrel emelkedett a fogyasztók száma az Egyesült Királyságban, amiben az MDMA tisztasága is a generáló okok között van. Mindezeket figyelembe véve a szakértők új biztonsági intézkedéseket sürgetnek. Alexis Goosdeel, az EU részéről azt mondta: „A felismerés, amit az MDMA vizsgálata hozott el, arra ösztönöz bennünket, hogy újragondoljuk a prevenciós és ártalom csökkentő programjainkat, és ezzel együtt egy új csoportot támogassunk, azokat a fogyasztókat, akik már nagy dózisú termékeket fogyasztanak, mindezt úgy, hogy nincsenek teljesen tisztában a kockázatokkal.”

Az elmúlt 12 hónapban Hollandiában mutatkozott a legnagyobb arányú növekedés az ectasy használók számában (5,5% a fiatal felnőttek körében), őket követi szorosan az Egyesült Királyság (3,5 %-kal).

 

HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025