Tramlines és Sónar fesztiválok elhatárolódnak új tulajdonosuktól – egyre nagyobb a zenei világ tiltakozása
Írta: Ostroml
A sheffieldi Tramlines Fesztivál nyílt levélben fejezte ki ellenérzéseit új tulajdonosával, a KKR-rel szemben, amely a Superstruct Entertainment révén immár 80 európai fesztivált birtokol. Az amerikai magántőke-társaság Izraelhez kötődő érdekeltségei és a gázai konfliktusban betöltött szerepe miatt több fesztivál és fellépő is nyíltan elhatárolódott tőlük.
A Tramlines szervezői hangsúlyozták, hogy működésük és értékrendjük teljesen ellentétes a KKR üzleti kapcsolataival: „Mint annyi sheffieldi és azon túli ember, mi is szörnyülködve figyeljük a gázai borzalmakat és az izraeli kormány kegyetlen bánásmódját az ott élőkkel.” – írták. A közlemény szerint a jegybevételeket kizárólag a fesztivál működtetésére, művészek finanszírozására és közösségi kezdeményezésekre fordítják.
A Sónar fesztivál – amely szintén a Superstruct égisze alatt fut – ugyancsak határozott álláspontot fogalmazott meg, és kijelentette: „soha nem küldünk egyetlen eurót sem a KKR-nek.” Ezzel együtt 28 művész mondta le fellépését a barcelonai rendezvényen a cégcsoporthoz fűződő kapcsolatok miatt.
Növekvő szolidaritás és művészi ellenállás
A tiltakozási hullám nem újkeletű. Korábban már a Field Day, Boiler Room és Mighty Hoopla is megszólalt, miközben a Sónar fellépőinek egy része egy nyílt levélben szólította fel a szervezőket a KKR-rel való szakításra, valamint azonnali tűzszünetet és humanitárius segélyek biztosítását követelte a palesztin lakosság számára.
Az ügy ismét rávilágít arra, hogy a zenei világ nemcsak szórakoztat, de aktívan formálja is a közvéleményt, különösen akkor, ha globális társadalmi kérdések kerülnek napirendre. Egyre több művész és fesztivál szervező dönt úgy, hogy pénzügyi háttérrel kapcsolatos etikai kérdések mentén vállal nyílt állásfoglalást – akkor is, ha ez kockázatokkal jár.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: