Cikkek: 10569 | Ma megjelent: 38
onemusic logo

UMG és Meta új partnerség a zenei világban

Írta: Ostroml

Az Universal Music Group (UMG) új partnerségi megállapodást jelentett be a Metával, amely kibővíti a kreatív és kereskedelmi lehetőségeket az UMG művészek és dalszerzők számára a Meta globális platformjain. Ezek a platformok magukban foglalják a Facebookot, Instagramot, Messengert, Horizont, Threads-t és most először a WhatsApp-ot is.
Az új megállapodásnak köszönhetően a felhasználók mostantól megoszthatják az UMG által engedélyezett zenéket a WhatsApp-on. Az UMG kiemelte, hogy ez a partnerség új értéket teremt az UMG művészek és dalszerzők számára.

Ezen túlmenően, az UMG és a Meta együttműködnek az engedély nélküli AI által generált tartalmak kezelésében, amely hatással lehet a művészekre és dalszerzőkre.
Az UMG a Meta-t említette a második negyedéves eredményjelentésében, amely a június végéig tartó három hónapot fedte le. Annak ellenére, hogy az UMG összbevétele 9,6%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, 3,9%-os csökkenést tapasztaltak a reklámok által finanszírozott streaming bevételekben.

Az új „sokoldalú megújítás” keretében az UMG és a Meta kibővítette a bevételszerzési lehetőségeket az UMG művészek és dalszerzők számára rövid formátumú videók és más zenei tartalmak területén. A cégek közös nyilatkozatukban hangsúlyozták a folyamatos innovációt és együttműködést a zenei térben.

Az új megállapodás az UMG és a Meta 2017-es „mérföldkőnek számító megállapodásának” stratégiai keretére épül, amely az UMG-t az első nagy zenei vállalattá tette, amely licencelte katalógusait a Facebook platformjain. Az UMG megjegyezte, hogy a Facebook úttörő szerepet játszott, mint a zene első teljes mértékben engedélyezett partnere a nagyobb közösségi média platformok között.

Ezt a partnerséget egy 2022-es megállapodás követte, amelyben az UMG és a Meta kibővítette a bevétel-megosztást és fokozta az elköteleződést az UMG katalógusával. Ez a megállapodás magában foglalta az UMG zenéjének felhasználását a Meta felhasználói által generált tartalmak (UGC) videó kifizetési modelljében, a Meta pedig megosztotta a reklámbevételek egy részét a zenei jogtulajdonosokkal az olyan felhasználók által generált Facebook tartalmak esetében, amelyek legalább 60 másodpercesek.
Találj egy eseméyt

Böngéssz az események között, és szerezz új élményeket!

Események
Töltsd fel az eseményedet

Értékesítsd a jegyeidet a OneTicketen!

Esemény létrehozása
HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025
Sneakerness
5. Szerencsi ARTÚR NAPOK