UMG és Meta új partnerség a zenei világban
Az Universal Music Group (UMG) új partnerségi megállapodást jelentett be a Metával, amely kibővíti a kreatív és kereskedelmi lehetőségeket az UMG művészek és dalszerzők számára a Meta globális platformjain. Ezek a platformok magukban foglalják a Facebookot, Instagramot, Messengert, Horizont, Threads-t és most először a WhatsApp-ot is.
Az új megállapodásnak köszönhetően a felhasználók mostantól megoszthatják az UMG által engedélyezett zenéket a WhatsApp-on. Az UMG kiemelte, hogy ez a partnerség új értéket teremt az UMG művészek és dalszerzők számára.
Ezen túlmenően, az UMG és a Meta együttműködnek az engedély nélküli AI által generált tartalmak kezelésében, amely hatással lehet a művészekre és dalszerzőkre.
Az UMG a Meta-t említette a második negyedéves eredményjelentésében, amely a június végéig tartó három hónapot fedte le. Annak ellenére, hogy az UMG összbevétele 9,6%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, 3,9%-os csökkenést tapasztaltak a reklámok által finanszírozott streaming bevételekben.
Az új „sokoldalú megújítás” keretében az UMG és a Meta kibővítette a bevételszerzési lehetőségeket az UMG művészek és dalszerzők számára rövid formátumú videók és más zenei tartalmak területén. A cégek közös nyilatkozatukban hangsúlyozták a folyamatos innovációt és együttműködést a zenei térben.
Az új megállapodás az UMG és a Meta 2017-es „mérföldkőnek számító megállapodásának” stratégiai keretére épül, amely az UMG-t az első nagy zenei vállalattá tette, amely licencelte katalógusait a Facebook platformjain. Az UMG megjegyezte, hogy a Facebook úttörő szerepet játszott, mint a zene első teljes mértékben engedélyezett partnere a nagyobb közösségi média platformok között.
Ezt a partnerséget egy 2022-es megállapodás követte, amelyben az UMG és a Meta kibővítette a bevétel-megosztást és fokozta az elköteleződést az UMG katalógusával. Ez a megállapodás magában foglalta az UMG zenéjének felhasználását a Meta felhasználói által generált tartalmak (UGC) videó kifizetési modelljében, a Meta pedig megosztotta a reklámbevételek egy részét a zenei jogtulajdonosokkal az olyan felhasználók által generált Facebook tartalmak esetében, amelyek legalább 60 másodpercesek.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: