A Universal Music Group stabil növekedést ért el 2025 harmadik negyedévében
Írta: Ostroml
A Universal Music Group (UMG) a 2025-ös év harmadik negyedévében 5,3%-os bevételnövekedést ért el az előző év azonos időszakához képest, jelezve, hogy a vállalat továbbra is stabilan teljesít a globális zeneiparban. Bár a streaming bevételek csupán 1,6%-kal nőttek, a cég erősödése más területeken ellensúlyozta a lassulást.
A hirdetésalapú bevételek 4,8%-os csökkenést mutattak, ami főként a rövid formátumú tartalmak monetizációs nehézségeinek tudható be. Ugyanakkor a fizikai eladások továbbra is kiemelkedően teljesítenek: a vinyl és CD formátumokból származó bevételek 23%-kal emelkedtek, amihez nagyban hozzájárult Taylor Swift legújabb albuma, valamint a japán piac erősödése. Az olyan előadók, mint Mrs. Green Apple és Fujii Kaze, szintén segítették az eladások növekedését.
A vállalat emellett bejelentette új „Streaming 2.0” megállapodását a YouTube-bal, amely célja, hogy az előadók és dalszerzők számára jobb bevételi lehetőségeket és jogi védelmet biztosítson – különösen az AI által generált tartalmak terjedésével szemben.
A zeneműkiadás területén az UMG kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el mind a digitális, mind az előadási bevételekben, ami a cég portfóliójának sokszínűségét és hosszú távú erejét mutatja. A merchandising üzletág szintén pozitív eredményeket ért el, amit többek között The Weeknd és Morgan Wallen sikeres turnéi támogattak.
Összességében az UMG harmadik negyedéves eredményei azt bizonyítják, hogy a vállalat sikeresen alkalmazkodik a digitális zeneipar változásaihoz, miközben továbbra is erőteljesen támaszkodik a fizikai formátumok iránti újjáéledő keresletre és a globális piacok sokszínűségére.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: