Így készült Vraell „Waste” című dala – lo-fi elemek és klasszikus gitár a digitális térben
Írta: Ostroml
A Once a Blue Hour című debütáló album megjelenése után Vraell betekintést enged a „Waste” című kiemelkedő számának készítésébe, amelyben klasszikus gitártechnikáját elektronikus, texturált hangzással ötvözi. A dal különleges atmoszférája nemcsak az érzelmes kompozíciónak, hanem a tudatosan megválasztott szoftveres eszközöknek is köszönhető.
A produkció egyik kulcseleme a Native Instruments ikonikus Massive szintetizátora volt. Ez a komplex és nagy szabadságot kínáló plugin a szubtraktív szintézisre építve alakítja át a tiszta hangokat mozgalmas, rétegzett hangzásokká. Bár a tanulási görbe meredek, Vraell szerint megéri beleásni magunkat, mert rendkívül gazdag és organikus textúrákat lehet létrehozni vele.
A Waves Soundshifter plugin szintén fontos szerepet játszott: segítségével a vokálok és lo-fi perkuszív elemek hangmagasságát módosította anélkül, hogy azok elveszítették volna karakterüket. Ez a technika tágította a mix hangterét és különösen fontos volt a dal atmoszférájának megformálásában.
A producer öt tippet is megosztott azokkal, akik hasonló irányban keresik az útjukat. Elsőként hangsúlyozza, hogy nem kell félni a hosszú plug-in láncoktól, ha az eredmény jól szól. A középtartomány fontosságát külön kiemeli, hiszen ez adja a zene magját. Érdemes játszani a hangok le- és felhangolásával, illetve lo-fi elemek beemelésével, amelyek karaktert és egyéni stílust adnak a zenének.
A „Waste” tökéletes példa arra, hogyan tud egy dal intim és modern lenni egyszerre – köszönhetően annak, hogy a szerző tudatosan keveri a hagyományos és kísérletező megközelítéseket. Vraell világa nemcsak hangban, de filozófiában is híd a klasszikus és az újszerű között.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: