Cikkek: 8201 | Ma megjelent: 0
onemusic logo

A YouTube hirdetési bevételei rekordot döntöttek – politikai kampányok és videós tartalmak húzták fel a számokat


A YouTube hirdetési bevételei 2024 utolsó negyedévében elérték a 10,4 milliárd dollárt, derült ki az Alphabet legfrissebb pénzügyi jelentéséből. A vállalat szerint a növekedést elsősorban a politikai hirdetések felfutása hajtotta, amely jelentősen hozzájárult a platform bevételeinek emelkedéséhez.

A politikai kampányok hatása

A Google üzleti vezetője, Philipp Schindler kiemelte, hogy az amerikai választási időszakban a politikai hirdetésekre fordított összegek csaknem megduplázódtak a 2020-as kampányhoz képest. Ennek eredményeként a YouTube bevételei 13,8%-kal nőttek az előző év azonos időszakához viszonyítva. A videómegosztó óriás továbbra is meghatározó szereplő a digitális reklámpiacon, különösen a televíziós hirdetések és a videós tartalmak terén.

YouTube Music: továbbra is kihívásokkal küzd

Bár a YouTube Music pontos bevételeit az Alphabet nem részletezte, az látható, hogy a zenei tartalmak hirdetési bevételei is jelentős szerepet játszottak a növekedésben. Eközben a verseny egyre fokozódik a streaming piacon: a Spotify új monetizációs programot indított videós podcasterek számára, amely közvetlen konkurenciát jelenthet a YouTube számára.

A YouTube azonban továbbra is dominál a televíziós nézőszámok terén az Egyesült Államokban, ami komoly előnyt biztosít számára a reklámpiaci versenyben.

Harc az előfizetőkért: lemaradásban a YouTube Music

Bár a YouTube Music is folyamatos növekedést mutat, az előfizetők számát tekintve még mindig lemaradásban van a Spotify és az Apple Music mögött. A Spotify nemrégiben bejelentette, hogy világszerte 263 millió előfizetővel rendelkezik, és részvényeik értéke történelmi csúcsra emelkedett.

Az Alphabet jelentése szerint a "feliratkozások, platformok és eszközök" kategória – amely magában foglalja a YouTube Musicot is – 11,63 milliárd dolláros bevételt termelt az utolsó negyedévben, ami 7,8%-os éves növekedést jelent.

Bár a YouTube Musicnak még van hova fejlődnie, a platform hirdetési bevételei és televíziós jelenléte stabil alapot biztosítanak a jövőbeli növekedéshez. Az elkövetkező időszakban az lesz a kérdés, hogy a YouTube mennyire tudja kihasználni ezt az előnyét az előfizetői bázis bővítésére.

HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025