In Flagranti interjú

2010.04.13
A disco géniusz, In Flagranti magára vonta a Gildas of Kitsune figyelmét akik már kiadták Business Acuman EP-jüket a Parisian kiadónál, és együttesen vesznek részt a Black Devil Disco-ban. Gyakran adnak ki saját cégük a Codek neve alatt is felvételeket, mint a jó fogadtatást kapott Brash & Vulgar-t is, egy olyan nevet vettek fel ami jól tükrözi provokatív művészetüket és jellegzetes, nagy energiájú hangzásukat. Hogyan találkoztatok először? Sasha: „Egy lemezboltban találkoztunk Basel-ben, Svájcban. Most jut eszembe hogy volt idő mikor még lemezboltokban ápoltuk a szociális kapcsolatainkat.” Alex: „Igen, én épp New York-ból utaztam el oda a Cosmic records-ot kerestem, egy fiú pedig aki aki egy helyi lemezboltot ajánlott, mesélt nekem Sasha-ról és a cosmic zene gyűjteményéről. 10 perccel később Sasha lépett a boltba és barátok lettünk, mindez 1991-ben történt. Sasha fantasztikus gyűjteménnyel rendelkezett például 12” ZAZA Dschungel Liebe, Olaszországból, és más olyan lemezekkel amiket New York-ban nem lehet beszerezni.” Egyikőtök Svájcban a másik New York-ban élt egy jó darabig, ha jól tudom. Sasha: „Alex 1984-ben költözött New York-ba. 1993 és 2002 közt mindketten New York-ban éltünk. Aztán Alex vissza költözött Svájc-ba én meg New York-ban maradtam. Most London-ban élek.” Ezt figyelembe véve, milyen a munka kapcsolat köztetek? Sasha: „Mindig is külön dolgoztunk, nem együtt a stúdióban. Az egyetlen amikor együtt voltunk az akkor volt mikor a 29. utcai irodájában dolgoztunk vagy a Houston és Orchard út sarkán lévő shopunkban. A különbség most annyi, hogy gyors internetünk van amivel könnyebb fájlokat cserélni és kommunikálni bárhol is legyünk.” Minden olyat felhasználunk amit a 70-es években szerettünk, amikor felnőttünk, képeket, hangulatokat, filmeket. Az In Flagranti olyan mint a kedves emlékeket összegyűjtő és egy nagy találós kérdéssé összeolvasztó turmixgép. Alex, mesélnél nekem egy kicsit arról a feslett műről ami a szignóddá vált. Milyen inspiráció áll mögötte? Mikor és hogyan döntöttél úgy hogy ezt a témát használd? Alex: „Miután könyvek és magazinok hirdetésein dolgoztam néhány évig, rájöttem 2007-ben hogy választhatok hátteret és helyet amibe kivágott figurákat helyezhetek és az egész olyan hiteles mint egy 70-es évekbeli film. Mint a legutóbbi 12” borító az EX EX EX-en, a metró kép egy graffiti könyvből származik a lány pedig szintén egy korabeli kép. Hogy miért ezeket a képeket választom? Nos azért, mert senki nem meri ezeket a dolgokat felhasználni a promóciójához. Számomra egy borítónak különlegesnek és provokatívnak kell lennie. Az én borítóim olyanok mint a zene amit készítünk, a múltunkkal dolgozunk. Mindent felhasználunk amit a 70-es években szerettünk amikor felnőttünk, képeket, hangulatokat, filmeket. Az In Flagranti olyan mint egy kedves emlékeket összegyűjtő és egy nagy találós kérdéssé összeolvasztó turmixgép.” Szerintem nagyszerűek a borítók, de nem kerültetek még bajba miattuk? Alex: „Nem, soha.” Az In Flagranti vizuális megjelenése olyan mintha kéz a kézbe járna a zenétekkel, melyik jön először? Sasha: „Azt hiszem hogy van egy bizonyos esztétikája a munkánknak így mindegy milyen sorrendet állítunk fel.” Alex: „Képeket választunk és kollázsokat hozunk létre vagy zenei mintákat és dalokat készítünk, nekem ezek ugyanazok, a lényeg hogy okosan olyat alkossunk ami eredeti.” Az új kiadással az EX EX EX-el egy elég izmos remix csomagot adtatok ki. Jó végre másik cipőben járni azok után hogy annyi sok remix más sztárokkal készült? Sasha: „Mint művész, nem vagyok benne biztos, de ha az A&R kiadó szemszögéből nézzük akkor nagyon jó.” A live show-tok elindult. Mit jelent ez? Sasha: „A live show jelenleg az eddigi munkánk kiállítása. Én most épp az In Flagranti zenei könyvtárát készítem, aztán Alex veszi át dj-zéssel és módosításokkal illetve a video részletekkel.” A mintavételetek olyan mintha az ördöggel flörtölnétek. Kergettek már meg a lemez kiadók? Néha a rossz a jó megoldás. Mint a chop chop a Golden Bug-nál-Looklooklook (In Flagranti remix) egy rossz módosítást használtunk és ezzel tettük összetéveszthetetlenül In Flagranti dallá. Sasha: „Nem, nincs nyilvánvaló minta egyik In Flagranti dalban sem. Magát a felépítést rengeteg vinyl sample adja, de annyi változást eszközölök rajta, vágom, pitch tempo-t változtatok, kisebb részeket vágok ki satöbbi. Minden vokál felvett, nem sample és a dob, szinti nagy része is programozott.” A legtöbb zenétek tartalmaz néhány mókás aláírást, ami megnehezíti a remixelést. Például a Brash & Vulgar is ilyen. Ez egy szándékos nehezítés? Sasha: „Igen ha meghallgatod a korábbi szalagos verziókat akkor ott hallani hol volt a változtatás. Néha nem volt tökéletes. De én szeretem.” Alex: „Néha a rossz megoldás a jó megoldás. Mint a chop chop a Golden Bug-nál- Looklooklook ( In Flagranti remix) egy rossz módosítást használtunk és ezzel tettük összetéveszthetetlenül In Flagranti dallá.”

TOVÁBBI CIKKEK

A Badgirls csapat április 12-én ünnepli 24. szülinapját

2024.04.03.

A Badgirls csapat április 12-én ünnepli 24. szülinapját, ennek apropóján a tehetség-gondozás jegyében egy mix-versenyt is hírdettek, hogy lehetőséget adjanak a szegedi bulijaikon való dj fellépésre... E mellett a buli felvezető programjaként egy mini kerekasztal beszélgetésre is várják a nagyérdeműt a hazai (benne speciálisan a vidéki) szcéna helyzetéről való szakmai beszélgetésre...

5 éves születésnapját ünnepli a Purple Noise csapata

2024.03.25.

5 éves születésnapját ünnepli a Purple Noise csapata

A Time Warp két napos eseménnyel ünnepli fennállásának 30. évfordulóját

2024.03.21.

A Time Warp két napos eseménnyel ünnepli fennállásának 30. évfordulóját