MARKUS SCHULZ - OneMusic interjú
Október 22-én Markus Schulz Budapesten, a Studioban lépett fel. Ott sajnos nem volt ideje interjút adni nekünk, hisz zárásig zenélt, de megígérte, hogy emailben mindenképp pótoljuk. A sok fellépésének köszönhetően ez az interjú egy kicsit csúszott, de sikeresen elkészült. Jó olvasgatást!
- Hogy érezted magad a budapesti fellépésed alkalmával? - Nagyszerű volt, a Studio egy igazán vagány hely, nagyon örültem, hogy adhattam egy kis betekintést nektek a 'Scream'-be és látni rajtatok, hogy mekkorát szólt az új album! - Már többször jártál nálunk, volt már lehetőséged egy kis városnézésre? - Ez a DJ-k esetében a TOP10 dolgok egyike, amin mérgelődni szoktak. Gyakran mondják a host-ok, hogy „Gyertek kicsit előbb, egy fél nap, megnézünk ezt-azt a városban.” Az igazság az, hogy a DJ-skedés jórészt utazásból is áll és az utazás nagyon időérzékeny dolog, ami a repülésen kívül sok-sok biztonsági kapunál való várakozást, reptéri tranzitot, hotelben való becheckolást, ki- és bepakolást és hasonló egyéb dolgot is magába foglal így egy több órás városnézés esélytelen, hogy beleférjen a napba, szóval sajnos azt kell, hogy mondjam, vajmi keveset láttam eddig Budapest nevezetességeiből. - Anno régen még breaktáncosként kezdted, hogy jött a képbe a DJ-skedés? - A haverokkal csaptunk egy hatalmas break bulit és korábban is figyelemmel kisértem, ahogy a srácok a bandánkban scratchelnek és mixelnek, aztán amikor eljött a buli napja, lemondták a fellépést, így úgy döntöttem, hogy én fogok DJ-skedni a bulin. Ez volt az első alkalom, hogy a közönségnek játszhattam és ott egyből tudtam, hogy én innentől kezdve ezt akarom csinálni. - Kik inspiráltak a karriered során? - Imádom a klasszikus rockot. Mindig rajongtam a Led Zeppelin, a Pink Floyd, a Manfred Mann és a Doors iránt, emellett ugyanúgy a Kraftwerk iránt is. Ezek a bandák alakították ki bennem a zene szeretét, ami a mai napig is tart. Ezen kívül Larry Levant tisztelem még nagyon. Amit ő a tánczene hajnalán Amerikában letett az asztalra, az hatalmas volt és DJ kultúrát is előre repítette. Az volt az egyedüli sajnálatos dolog, hogy ahogy a house zene éppen kezdett gyökeret ereszteni, bezárt az ő munkássága alatt már-már szentéllyé vált hely, a „The Paradise Garage”. Ő designolta a Ministry of Sound első hangtechnikáját, így amikor ott játszom, mindig eszembe jut az ő munkássága. - Rengeteg fellépésed volt az idén. Melyik volt számodra a legemlékezetesebb? - Tényleg annyi emlékezetes pillanata volt idei évnek, hogy nehéz lenne egyet kiválasztani. Ibiza idén is hatalmas volt. Már a Privilege szezonnyitó partiján is fenomenális volt a hangulat, ami aztán hétről hétre még komolyabb lett, ahogy átéreztem a helynek az egyedi varázsát. Aztán volt egy másik este, ami egészen másképp volt emlékezetes. Júniusban az Elecrtic Daisy Carnival-on léptem fel Las Vegasban és aznap este hatalmas vihar volt a városban. A rendezvény felénél, pont az én szettem közben a rendezőség úgy döntött, hogy félbe kell szakítani az emberek testi épsége érdekében a fellépést. Beköltöztünk a State Of Trance-es rádió trélerbe és onnan közvetítettük tovább a bulit Armin-nal back2back-ben. Szerencsére a vihar később alábbhagyott és folytatódhatott a buli, de mi addig is így szórakoztattuk azt a kb 90.000 embert, aki ott volt. - - Augusztus 31-én jelent meg az új, „Scream” című albumod. Tudnál erről pár szót mesélni?? - A „Scream” amolyan folytatása az előző „Do You Dream” albumomnak és jól megférnek egymás mellett. Nincs nagy stílusbeli ugrás a kettő között, szóval ne számítsatok dubstep-es vagy break-es ütemekre. Próbáltam azt a stílust továbbvinni, amit alapvetően képviselek, de azért lesznek olyan magasabb röptű vokálosabb trackek rajta, mint az Adina Butar közreműködésével készült ’Caught’ vagy a digitális bónusz trackként az albumra került igazi partyzene, a „Go!”. - Említetted Adina Butar-t, akivel a „Scream”-en kezdtél el együtt dolgozni. Hogy hozott össze a sors ezzel a gyönyörű hangú román hölggyel? - Facebook-on vette fel a kapcsolatot és énekesként mutatkozott be, majd megkért, hogy hallgassam meg pár demo felvételét. Mondanom sem kell, hogy amikor meghallgattam őket, teljesen el voltam tőle ájulva. - Idén sok közös projektetek volt Ferry Corsten-nel, akivel már régóta ismeritek egymást. Mi volt a háttere annak, hogy csak most kezdtetek el együtt dolgozni? - Ferry és én már régóta kerestük a lehetőséget, hogy összehozzunk valamit együtt. Ötletek mindig voltak, de valahogy mégsem volt az igazi. Aztán végül úgy döntöttünk, hogy készítsük el közösen a klasszikussá vált tracknek, a Jens-féle „Loops & Things”-nek remixét, melyen szerencsére nem fogott az idő vasfoga és mindketten tudtunk olyan ötleteket belevinni ebbe a projektbe, amivel úgy gondoljuk, hogy egy kaput nyithatunk a mostani generációnak a régi klasszikusok felé. Ezen kívül most dolgozunk Ferry-vel egy új tracken is, de erről majd később. - Van egy házad Miamiban és egy lakásod Berlinben. Melyik város áll hozzád közelebb? - Miami, de csak azért mert sokkal több időt töltök ott, mint Berlinben. - Zárásképpen, mondj kérlek pár szót a jövőbeli terveidről? - Most jelenik meg a ’Best of World Tour 2012’ c. dupla mixalbumom, mely egy igen érdekes koncepció alapján született meg. Minden hónapban a „Global DJ Broadcast”-en rádió show keretein belül csináltunk egy ’World Show Night’-ot, ami abból állt, hogy egy-egy fellépésre kivittük a rádiós felszerelést, a mikrofonokat a lehető legérzékenyebbre állítottuk, hogy minden, ami a buliban hallható az felvételre kerüljön, majd ezekből, a világ minden táján, különböző bulikban felvett felvételekből válogattam ki a kedvenceimet és ezek kerültek rá a mixalbumra. Így trackről track-re egymás után lehet hallani, ahogy az adott számra épp az ibizai partiarcok buliznak, aztán a következőn már a Mexico City-ben tartott buli közönségének a hangját lehet hallani és ezzel átérezni az adott buli hangulatát.HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: