Cikkek száma: 6771
onemusic logo

Metha – Egy élet a zene bűvöletében: a DJ-életforma útja


Metha a zene világában való utazása már gyermekkorában elkezdődött: a táncos mozdulatok a magnó előtt és az időtálló családi zenék az alapjait adták annak a szenvedélynek, amely ma is mozgatja. Az interjú során Metha őszintén mesél azokról a pillanatokról, amelyek meghatározták útját: a break kazettáktól a lemezjátszókig, az első buliélményektől a nemzetközi fellépésekig. Fedezd fel Metha történetét, ahol az önazonosság és a zene szeretete minden akadályt legyőzött – miközben a közönséget inspirálja egyedi stílusával.


Metha, hogyan emlékszel vissza a kezdetekre? Mi volt az a pillanat, amikor úgy érezted, hogy a zene nemcsak egy hobbi, hanem egy életforma, ami teljesen meghatározza az utadat?  

Már előbb táncoltam a Hifi előtt, minthogy beszélni tudtam volna.
Anyukám és az egész család nagyon Zeneközpontú és ami  fontos, hogy jó zenék szóltak. Időtálló jó zenék.
Kanadából hat évesen kaptam Pár break kazettát, úgyhogy már akkor tudtam gyakorolni a break táncot.
Elsőre a tervem az volt, hogy rádiós leszek, de ez egy rádiós nyílt nap alkalmával  újra érdeklődött. Így  másik után indultam el, hogy vízilabdaedző leszek.
Emellett persze folyamatosan gyűjtöttem kazettákat, CD-ket, lemezeket, de csak saját célra. Nyolcadikos koromban kétkazettás magnóról csináltam suli bulit és általában iskolai kirándulásoknál mindig az én vegyes kazettám szólt a busz magnójában.
Aztán 2000 környékén lementem a Zöld Pardonban ahol láttam egy fiút aki nagyon jó visuálokat csinált buli alatt.Egész este néztem. 
Másnap teljesen véletlenül Szimplában megláttam és oda mentem hozza, hogy szeretem én is azokat a klippeket amiket vetített . 
Erre megkérdezte van-e kedvem vele dolgozni. 
Így kerültem bele egyből az éjszakába és egyből a legnagyobb fesztiválokon, elektronikus rendezvényeken vetíteni.
Sziget, Complex, Volt Feszt stb
A Kultiplexben volt az első 8 h-s buli Methamorphozis néven.
Én csináltam a VIZUÁLt illetve alá a zenét. 
Egy DISCManről  és egy asztali cd lejátszóról játszottam :) 
Markának tetszettek a zenek és kaptam esélyt, hogy önálló estem legyen. 
Ez volt az Electronic Experience este.
Így lehetett hallani downtempo, Break, techno, dnb-t. Utána a Moszkva tér Bisztróban kezdtem zenélni heti három alkalommal 8-10 órákat egyedül. 
 Sokáig ingyen. Csak, hogy zenélhessek.  
 Utána Kálvin tér Chachacha a nagyokkal Főleg a bulik elején, végén. 
Néztem hogyan válogatják a lemezeket, építik fel a bulit. Nagyon tanulságos volt.
Itt már tudtam, hogy zenélni szeretnék, de azt sose gondoltam, hogy ebből meg fogok tudni élni. Palotai, Izil, Pedro, Infra, Supermen, Tihanyi Atesz.
 Ők voltak a mentorok. Mellette pedig AAD ami kötelező program volt a Süsiben. 
Folyamatosan készítettem Mix CD-ket és vittem a nagyoknak, hogy kapják lehetőséget vendégként fellépni. Az amikor Fine Cut Bodies meghívott AAD-ra, a mai napig meghatározó pillanat.
De nagyon hosszan lehetne erről mesélni. 
 Egy ideig antikváriumban dolgoztam ott rengeteg jó lemezt találtam, és amit megkerestem pénzt, azt egyből felejtettem CD-re. Ez azt jelenti, hogy egy napért kaptam mondjuk 3000 Ft-ot- akkor mentem a Petőfi csarnok bolhapiacra és 3000 forintér vettem egy albumot, maxit VINYL stb  sosem volt nagyon pénzem 
De ami volt azt mindent zenére költöttem. 


Az évek során rengeteg műfajjal találkoztál. Hogyan találtad meg a saját hangzásodat? Volt olyan stílus, ami különösen közel állt hozzád, vagy mindig is a kísérletezés és az új határok keresése hajtott?  

Mindig is azt kerestem, melyik zene van rám hatással. 
 Mi az amitől libabőrös leszek. Műfajtól függetlenül. 
 Ez a mai napig is így van csak egyre nehezebb olyan zenét találni, ami tényleg motivál vagy tetszik. 
 Nekem a Prodigy volt a mindenem 
93-97 között! Ezért, ez a koszos, dögös, mocskos zenei hatás zsigerileg beépült. 
Ezért is volt a DNB, Break a kővetkező lépés. 
Egyszerűen muszáj azt játszanom és találni olyan zenét, ami érzelmileg hatással van rám, mert én sose ittam vagy drogoztam mindig az érzéseknek voltam kitéve érzelmileg. Azaz ha egy zene hatással van rám az látszik, kisugárzik. 

A régi rendezvények közül van olyan esemény vagy buli, ami különösen mély nyomot hagyott benned? 
Mint bulizó: 13 évesen Jean Michel Jarre koncert, anyukám vitt el.
Prodigy koncert, NEO lemezbemutató süsi talán 98?
Első Elite Force AAD-n. 
 Prodigy koncert VOLT-on, Chemical DumDumon stb
Rengeteg :) Múlt nyáron Rammstein koncert, eszméletlen volt

Mi volt ezekben az éjszakákban az, ami különleges hangulatot adott nekik, és hogyan inspiráltak ezek téged?  

A zene számított. A zene volt központban. Minden hitelesnek tűnt és őszintének. Igazi Energiák voltak. Mindenki táncolt és külön karakterek voltak. Egymásra néztünk a buliban  és tudtuk, hogy jó helyen vagyunk. Erre a szcénara  jellemző volt, hogy az emberek tudatosan keresték azt a zenét, amit szeretnek. 
Nem azért, mert láttak róla egy videót, vagy, mert egy influenszer azt mondta, hogy ez a jó.
Bulikba jártak nyitottak voltak az új zenékre,  CD-k, kazettákat gyűjtöttünk. Az egésznek volt lelke. Ha az ember egy olyan buliban van, ahol valódi érzések vannak jelen, valódi energiák akkor azok felfokozódnak és robbanak. 
 Eszedbe nem jut mással foglalkozni csak becsukni a szemedet és táncolni.

Hogyan látod, mennyire változott a zenei világ és a közönség azóta, hogy elkezdted?

Van, aki már szinte a kezdeteknél ott volt és a  mai napig visszajár. Ez közel 20 év :)  Amikor látom őket a buliba, mindig felteszek egy olyan zenét, ami egy közös élményhez, zenéhez kapcsolódik. 

Mi az, amit a mai közönség másképp vár el, mint a kezdetekkor, és hogyan alkalmazkodtál ehhez?  

Szerencsés vagyok, mert nagyon jó közönségünk van. 
 Azt érzem, igénylik, hogy Önmagam lehessek és azt, hogy figyeljünk egymásra. Tudjak nekik újat mutatni és halljanak olyat is amit tudom, hogy hozzám kötnek.

Mit gondolsz a mai DJ-k generációjáról? Szerinted miben különbözik az ő megközelítésük attól, amit a te generációd hozott a zenei világba? Van valami, amit különösen értékelsz bennük, vagy esetleg hiányolsz?  

Csak a szorgalmat, tudást a szakmához való  alázatos hozza állást, kitartó munkát tudom értékelni. 
 Fontos, hogy emberileg hiteles legyen, ne valami hülyegyerek.
Amit ma sokszor látok, hogy szerepet játszó bohócok vannak a dj pult mögött. Sokszor azt érzem, egyből akarnak mindent, nem akarják kijárni azokat a lépcsőfokokat, amik bár nehezek, de kellenek aztán ahhoz, hogy éretté váljanak. Meglep, hogyan sokan mennyire el tudnak maguktól ájulni úgy, hogy semmit nem tett le az asztalra. 
Nemzetközi szinten, amit ma én látok, hogy legtöbb esetben termékek vannak a pult mögött. Megcsinált “fellépők”.
Nagyon kevés olyan sztár van manapság, aki valóban saját maga írja a zenéjét. De az embereken azt látom, nem is érdekli már Őket. 
 Legutóbb csináltam egy szavazást, hogy Őket érdekli-e, hogy az adott fellépő írja-e a saját zenéjét vagy nem. 
 80% azt mondta nem érdekli. Ijesztő. 
Sőt, eleve minek kell erről beszélni meg ennyit gondolkozni. Legyen jó a Visual és kiszámítható a “zene”.
Legyen ugyanaz a zene, ami a tik tok videóban volt és megvan a boldogság. Befolyásos emberek haverja, modellek, akik kitalálják, hogy inkább dj-k lesznek.  
Az egész üzlet. Tisztelet a kivételnek.


Ahogy Hadházi humorista mondta:
Régen minél többet kellett tudnod ahhoz, hogy a tévébe kerülj. Pl: Meg kellett tanulnod beszélni. Most, minél hülyébb vagy, annál előbb kerülsz be a tévébe. 


A nosztalgia ma nagyon népszerű téma. Szerinted mi az oka annak, hogy az emberek ennyire vonzódnak a múlt zenéihez és hangulatához?
Valószínű az eredetiség, és az hogy többnyire mindennek volt lelke. Ilyen egyszerű. Az emberek ma is erre vágynak csak ehhez idő és energia kell, hogy eljussanak a saját érzéseikig. Most is vannak hiteles arcok, csak nehezen kapnak lehetőséget. Mert aki pl stúdióban szeret zenét írni, az lehet utál állandóan erről instán Storykat lőni a szintik előtt. 
De ha Őket Mi meghalljuk, értékeljük, játszuk a zenéjüket, nem hagyjuk őket elveszni, akkor talán egyszer célba érnek.
Régen ahhoz, hogy kiadhass egy  zenét VINYL azért valamit le kellett tenned az asztalra. (Ha éppen nem voltál tele pénzel vagy apud..ahogy az mai is)
Most meg naponta annyi zene jelenik meg, mint 90-as években egy év alatt.

Mit jelent számodra a múltidézés, és hogyan hatott a munkádra?  
Az alapok. Egy jó szűrő. Nem tudnak átverni látványos LED falakkal és nagy követő számú videókkal.
Csak az jön át a szűrőn, ami valóban hatással van és érzést ad. Amitől libaboros leszek.
Örülök , hogy az elektronikus zene aranykorában lehettem fiatal. Hihetetlen zsigeri élményeket kaptam.

A mai zenei trendek közül van olyan irányzat vagy előadó, ami különösen inspirál téged? Hogyan illeszted be ezeket az új hatásokat a saját stílusodba, vagy mennyire maradsz hű ahhoz, amit korábban felépítettél? 
 
Nálam továbbra is él a mottóm, hogy nem a műfajok csak a jó zenék számítanak. Magamhoz muszáj hűnek lennem, mert mindenem a zene.  Ha nem olyan zenét játszom amit szeretek, akkor abbahagyom.
Ezen dolgozom, hogy találjak elég zenét.

Ha visszagondolsz a karriered eddigi mérföldköveire, van-e olyan fellépés vagy esemény, ami kiemelkedik a több közül? Mi tette ezt a pillanatot annyira különlegessé, hogy még ma is szívesen emlékszel rá?  
Huu! Sok van. 
Legutolsó talán tavaly amikor Meat Katie, Elite Force-al
Ünnepeltük a 20. Szülinapot és nagyon megdicsérték. Nekem Ők voltak az ikonok. És Ők mondtak olyanokat, amik sokat jelentenek. Visszaigazolás az elmúlt 20 évre.
 De emellett játszani Mancesterben Orbitalla, James Lavelle,
Solomunnal, Tale Of Ussal ünnepelni a Be Massive 20. szülinapot a Szigeten. Rengeteg.

Mit gondolsz, mit adhat egy DJ a közönségnek a zenéjén keresztül? 

Mindent vagy semmit.

Hogyan lehet a szórakoztatás mellett mélyebb érzéseket vagy gondolatokat közvetíteni a zenével?  

Úgy, hogy vannak mélyebb gondolatai és érzései, amit meg akar mutatni. 
Vagy van egy erős stábja, akik eladják ennek az ellenkezőjét. 
 Jelenleg ezt látom leginkább. Érték nélküli butítás, hype olyan emberek körül akiket inkább rejtegetni kéne.

Mik a célok?
Megtalálni mindig mi az, ami motivál. Az a legnehezebb része.
Utána már „csak” meg kell valósítani ☺


Hogyan van energiád 3 gyerek mellett ennyi eseményt megszervezni, zenét írni, 
dj ként dolgozni, és ennyi mindent csinálni?
Legnagyobb szerencsémre van egy jó feleségem és a gyerekek látják rajtam, hogy szeretem, amit csinálok. 
Néha nehéz, mert csak este tudok nyugiban dolgozni
 és sokat szoktam izgulni a saját események miatt, de a család mellettem van és támogat, amikor épp elfogyott az energia.

Ha egy dolgot megváltoztathatnál a karriered során, mi lenne az? Vagy inkább úgy érzed, hogy minden döntésed, minden tapasztalat elengedhetetlen része volt annak, ahol most tartasz?  
Picit előbb kellett volna a saját megérzéseimre hallgatni. Minden más kellett. 25 év. 
Rengeteg pofára esés, csalódás, öröm, útkeresés, kiégés, szorongás … ezek mind kellettek.

Következő bulik:
12/21 Be Massive Karácsony Marriott Hotel
12/27 Be Massive Karácsony – Éjszakai kori Party a Városligeti Műlyépályán
13/31 Be Massive Szilveszter Várkert Bazár

Pár videó link:
Kezdetek:


Horizon video dj szettek:

minden ami Metha:

Follow Metha :
 Soundloud: @metha
Facebook: www.facebook.com/metha.bm/
Instagram: www.instagram.com/methadj/
Tiktok: www.tiktok.com/@metha_bemassive

🧷 Join Be Massive Gruop ➡
 www.facebook.com/groups/861730073871952/

📨 Newsletter
 Subscribe to our newsletter to be the first to know about the latest news from Be Massive:
 Subscribe:  bemassiverecords.com/


Köszönjük, Metha, hogy megosztottad velünk a gondolataidat! Alig várjuk, hogy újabb történeteket halljunk tőled, és hogy továbbra is inspirálj minket a zenéddel! 


HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025
DAVE SEAMAN
GroovyZOO pres. MAX CHAPMAN @ Arzenál Black Room