Simian Mobile Disco - Interjú
Túléltétek a szaunát a Party Arénában?
Igen, ráadásul még jól is éreztük magunkat. Egy viszonylag új show-val jöttünk, video-installációkkal, mely hol jól működik, hol kevésbé, most szerencsére szuper volt minden, így a közönség is. Kicsit furcsa volt, hogy amikor elkezdtünk játszani, még majdnem üres volt a sátor, aztán hirtelen tele lett, majd a koncert után megint kiürítették.
Amióta először láttam egy élő fellépéseteket, azóta gondolkodom azon, hogy tényleg annyira elfoglaltak vagytok-e, miközben a kerek asztalra pakolt gépek körül rohangáltok, vagy ez is a show része?
Pedig tényleg elfoglaltak vagyunk [nevet]. Amikor elkezdtünk live acttel fellépni, akkor úgy döntöttünk, hogy tényleg élő műsort szeretnénk, mert most már a technológiai fejlődés lehetővé teszi, hogy tényleg élőben szólaltassunk meg elektronikus zenét, ami még tíz éve sem lett volna ilyen egyszerű. Mi is ismerünk sok elektronikus tánczenei előadót, akik tényleg csak egy gombot nyomnak meg és aztán integetnek is a tömegnek, de mi tényleg visszük magunkkal az összes kütyünket: analóg szintetizátorok, dobgépek, ilyesmik, amiket mindig élőben keverünk ki, ezért nincs is két egyforma koncertünk.
Nem túl gyakori, hogy egy hagyományos, hangszeres zenét játszó együttesből elektronikus tánczenei formáció nő ki, mint a ti esetetekben. Hogyan alakult ez így?
Hát ezt igazából nem is tudom, miért. Én korábban billentyűs és dobos voltam, sosem tekintettem magam dj-nek, még ha mostanában rengeteget dj-zünk is. Volt egy együttesünk, a Simian, amelyben megpróbáltuk ötvözni az elektronikus zenét a klasszikus dalszerzői hagyományokkal, de aztán feloszlottunk, és négyünk közül én és Jas Shaw [a Simian Mobile Disco másik tagja] voltunk inkább azok, akik az elektronikus vonalat szerettük, úgyhogy duóban folytattuk és valahogy ide lyukadtunk ki.
Összeállhat még egyszer a régi Simian?
Simon Lord, az egykori énekesünk – ő énekelt az I Believe című számban is – újra felvette velünk mostanában a kapcsolatot, mert készül a szólólemeze...
Ő nem Garden néven csinál lemezeket?
De, volt ilyen is, azon például én doboltam! De most ez szólólemez lesz. Simon egy nagyon tehetséges dalszerző és jó srác, de valahogy ez, hogy egy zenekarban játsszunk, nem jött össze, mi pedig elmentünk egy teljesen másik irányba. Úgyhogy dolgozhatunk még együtt egy-egy projektben, de kétlem, hogy a Simian újra összeáll valaha is.
Ezt sajnálattal hallom, nagyon szerettem mindkét lemezt.
Én is szerettem, leginkább az első ep-nkre vagyok büszke. Most már inkább a klubzenében vagyunk otthon, de ettől még ugyanúgy hallgatok hasonló pszichedelikus popzenét, sőt, producerként is a legkülönfélébb irányzatokkal találkozhatok, de számomra most az SMD az elsődleges.
Producerként milyen lemezeken hallhatunk a közeljövőben?
Az Arctic Monkeys következő albumán alighanem.
A Simian Mobile Disco tavalyi lemezén némiképp új irányt vettetek azzal, hogy különböző vendégénekeseket hívtatok.
Igen, de utólag úgy gondolom, kicsit túlzásba vittük ezt a dolgot. Kísérleteztünk sok mindennel, és ahelyett, hogy csak a legjobban sikerült dalokat tettük volna fel a lemezre, mindent felpakoltunk válogatás nélkül, pedig most már látjuk, hogy elég lett volna a két-három legjobb számot.
Ez akkor azt jelenti, hogy nem vagytok elégedettek a Temporary Pleasure-rel?
Ezt nem mondanám, inkább úgy vagyok ezzel, hogy ha minden szempontból elégedett vagy az utolsó munkáddal, akkor nincs értelme továbbhaladni. Mindkét eddigi lemezünk jó volt szerintem, de tudom, hogy képesek vagyunk még ezeknél is jobbra. Javában dolgozunk már a következőn, és akár meg is jelenhet jövő februárra mondjuk. Persze ez nem szentírás, meglátjuk, hogy tudunk haladni.
A Simian Mobile Disco videoklipjei általában hatásos és jól sikerült darabok. Mennyire van beleszólásotok a klipekbe?
Általában annyira, hogy kiválasztunk egy rendezőt, akinek szeretjük a munkáit. Ilyen volt például Saam Farahmand, aki korábban a Klaxonsszal dolgozott, ő rendezte nekünk a Hustler és a Cruel Intentions klipjeit, szerintem mindkettő jól sikerült, vagy Romain Gavras, aki az I Believe-et csinálta. De a mi hatalmunk csak a rendező kiválasztásáig terjed, utána már egyáltalán nem szólunk bele, hanem ráhagyjuk arra, aki ért a klipkészítéshez, hiszen mi csak a producerkedéshez és a szintetizátorokhoz értünk [nevet].
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: