Több mint 43 millió dolláros eladást produkált a Discogs 2015-ben
Az online zenei katalógus és egyben lemezkereskedő cég csak az idén 2 és fél millió lemezt értékesített, derült ki a cég legfrissebb eladási jelentéséből.
Az online lemezbolt, amely idén lett tizenöt éves, a Billboard részére szolgáltatott néhány friss adatot az eladásiról. Ebből az derült ki, hogy 2015-ben eddig a honlap 43 és fél milliós eladást tudhat magáénak – ez több mint 2 és fél millió albumot jelent, amiből fél milliót tesznek ki CD lemezek, és 50 ezret a kazetták. A számadatok azt is tükrözik, hogy mennyire emelkedtek a vinyl árak az Egyesült Államokban, amely az elmúlt 25 évben idén a legmagasabb. Az átlagos ára a vinyl-eknek a Discogson folyamatosan emelkedett az évek során; a 2010-es 10 dolláros ár átlagosan 13,37 dollárra emelkedett a tavalyi évre, míg a felhasználók száma majdnem 3 milliósra nőtt. Ebben az évben került egyébként eladásra a Discogs történetének legdrágább albuma is: a hardcore punk műfajában alkotó Judge egyik lemeze, a Chung King Can Suck It 5958,36 dollárért talált gazdára. A Discogs-ot 2000-ben alapította egy oregoni programozó, Kevin Lewandowski, azzal a céllal, hogy katalogizálja az elektronikus zenéket, azon belül is főleg a drum & bass és a techno műfajokra koncentrálva. Azóta egy 40 fős feladattá nőtte ki magát a projekt, amelynek már két központja is van, egy Portlandban, egy pedig Hollandiában. A cég további fejlődése érdekében jövőre mobil applikációt készülnek piacra dobni.HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: