Cikkek száma: 6800
onemusic logo

Újrahasznosított bakelit lemezekből készítettek fejhallgatót


Az AIAIAI és a Ninja Tune összefogásának köszönhetően nem hagyták kárba veszni a lemezkiadó eladatlan korongjait.

A környezeti felelősségvállalást szem előtt tartva ez a fejhallgató jelképezi azt, hogy „lehet jobban csinálni”. A két cég szerint elképzelés az volt, hogy együtt valami értelemmel, tartalommal bíró dolgot hozzanak létre, a Ninja Tune szerint pedig meg is találták a módját annak, hogy hallgassunk rájuk.

A limitált kiadású TMA-2 Ninja Tune fejhallgatók egyedi tervezésűek és a dán cég Bio Cellulose SO5 illesztőprogramjával szerelték fel. A fület befedő párnák műbőrből készültek, valamint Bluetooth 5.0 vezeték nélküli kapcsolatra képes és akár 20 órányi zavartalan zenehallgatást is tud biztosítani.

Az AIAIAI társalapítója, Frederik Jørgensen így nyilatkozott: „2010 óta, a TMA-1 bevezetése óta elkötelezettek vagyunk abban, hogy jobb dolgokat hozzunk létre. A fenntarthatóság az egyik kulcsfontosságú szempontunk a tervezés és fejlesztés közben, és úgy gondoljuk, hogy még csak most kezdtünk belelendülni. A skandináv örökség tudatában olyan termékeket hozunk létre, amelyek túlmutatnak a trend vezérelte esztétikán, a fenntartható moduláris funkcionalitás és az újrahasznosított anyagok pedig segítenek abban, hogy meghosszabbítsuk termékeink élettartamát és kevesebb szemetet termeljünk a bolygónk számára.”

Az AIAIAI és a Ninja Tune egyaránt vállalta, hogy vállalkozásaival igyekszik a fenntarthatóság problémáját megoldani. Az AIAIAI az újrahasznosított alapanyagok felhasználásában jeleskedik, míg a Ninja Tune 2021 végére karbonsemleges szeretne lenni azáltal, hogy átáll a megújuló energiaforrásokra és alacsonyabb környezeti hatású ellátási lánc technikákat alkalmaz.

Joe Durnan, a Nina Tune vezető tervezője hozzátette: „Mint kiadó, arra törekszünk, hogy ne csak a múltat ünnepeljük, de a jövőre is hatással tudjunk lenni, mind hangzásvilágban, mind etikailag. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy ökológiailag fenntartható és Föld-barát gyártási technológiákat alkalmazzunk. Hogy iparágként továbbra is létezhessünk, szükséges, hogy ezeket a témákat előhozzuk és a viták élére álljunk. Ez az együttműködés még nem a végső válasz, inkább egyetlen példa a sok közül, hogyan lehet egy zöld megoldás egyszerre innovatív és izgalmas is. Ez a projekt egy lehetőség, hogy rávilágítsunk egy egyre sürgetőbb globális problémára.”

HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025