Joachim Garraud, közelgő űr inváziója
A mai tini producerek már az Ableton gyermekei, de íme egy ember aki még a születésetek előtt kezdett bele mindenbe. A francia szuper producer Joachim Garraud beszél interjúnkban arról hogyan is indult karrierje, az úttörőnek számító Space Invaders közösségről és a júniusban esedékes ausztráliai show-ról.
Te egy klasszikus képzést kapott zenész vagy, hogyan kerültél mégis az elektronikus zenével kapcsolatba?
Mikor kis gyerek voltam megkértem a szüleimet hogy vegyenek nekem egy számítógépet. Szerettem volna egy saját gépet otthon. Mikor nagyobb lettem nagyon megkedveltem a géppel történő zeneszerkesztést és az egyetlen zene amit számítógépen lehet kivitelezni az az elektronikus zene.
Hogyan jutottál el a szobádból a klubok világába?
14 évesen a szüleim pincéjében játszottunk 10 másik sráccal. Minden hétvégén partiztunk otthon, aztán jött egy haverom és megkérdezte hogy elmennék e az ő házukba is hasonlót csinálni. Igent mondtam. Aztán két másik srác is jött hogy nekik is kellene egy ilyen buli. És a végén már fizettek azért hogy fellépjek. Tudod sosem a pénzért csináltam ezt az egészet. Lassan indultak be a dolgok, és nagyon szerencsés vagyok hogy nem kellett dolgoznom még az életben. Mindig a szenvedélyemnek hódolhatok, a zenének. Azért kezdtem klubokban játszani mert az egyik dj haverom megbetegedett és én ugrottam be helyette, 10 évig játszottam azon a helyen.
Ez úgy hangzik mintha beleestél volna egy fantasztikus karrierbe?
A legjobb dolog a világon hogy azt tehetem amit szeretek és meg is tudok élni belőle. Ez életem legjobb döntése. Megkaptam az esélyt hogy élvezzem az életet és ne gondoljak semmi rosszra. Nagyon szerencsésnek tartom magam.
Milyen munkakört töltenél be szívesen ha nem dj lennél?
Szakács, talán, mert a Franciaországi házamban sok finom nemzeti különlegességet készítek. Szeretek a konyhában tenni-venni. Mindegy hogy a konyhában vagy a dj pult mögött vagyok, nekem ugyanaz. Egy jó egyveleget kell készítened mindkét helyen.
Ha már a mixelésről esett szó. Rengeteg nagyszerű mixet készítettél profi előadókkal az elmúlt években. Melyik a kedvenced?
Hogy őszinte legyek veled, ez olyan mintha egy anyát kérdeznél arról hogy melyik gyermeke áll hozzá a legközelebb, szerinted ő képes lenne megválaszolni a kérdést?
De komolyan...
Lehetetlen. Kylie Minogue-al dolgozni például valami őrület volt és imádtam, de ugyanez volt David Bowie-val is, semmihez sem hasonlítható élmény volt mert nagy rajongója vagyok. És ezzel egy időben négy lemez David Guetta-val, izgalmas és sok szám number one volt. Így szerintem érthető hogy nem tudok választani. Mindegyikre büszke vagyok.
Nagyon diplomatikus válasz. Megfélemlített már valaha egy-egy felvétel mikor remixelni készültél? Ha kell, tudod javítani vagy valamit eszközölni rajt?
Mikor belemegyek egy remixelésbe, először mindig meghallgatom a felvételt és meggyőződöm róla hogy mit tudok vele kezdeni és hogy a szerző mit szeretne. Ha ezek után azt mondom hogy menni fog a dolog akkor nem szoktam megijedni hogy mi lesz.
Mikor megjelent saját művész lemezed egy nagyon innovatív gyűjteményt hallhattunk ami ösztönzőleg hatott másokra hogy a saját lemezükbe fogjanak. Meg tudnád mondani a mögöttes gondolatokat?
Nagyon büszke vagyok az első lemezemre mert valami újat szerettem volna alkotni ebben az őrült zene iparban. Én voltam az első francia aki saját, ingyen podcast-ot készített minden héten és én voltam az első aki lehetőséget adott az embereknek hogy a maguk arcára módosíthassák a felvételeimet, illetve a borítókat. Mindig is izgalmasnak találtam hogy új utakat keressek a zeném megjelenítésére, mint az első saját iPhone alkalmazásom. Az emberek The Geek-nek hívnak. Mikor utoljára voltam Ausztráliában, ami őrületes 20 órás repülőutat jelentett, az első utam egy fellépésre vezetett ahol egy fickó lihegett pólóban amin a Space Invader logóm volt. Őrület volt. Tudod hogy van egy erős rajongói bázisod, de ezek után olyan show-t kaptak tőlem az ausztrálok mint amilyet senki más a világon.
Az elképzelés a Space Invadors kapcsán hogy egy free podcast-et juttass el az emberekhez személyes cd-kel együtt.
Igen, ami a legfontosabb hogy ne én legyek a középpontban hanem a zene. Lehet más vagy épp én a number one zenész akkor is a zene a lényeg. Ezért is olyan fontos a Space Invaders közösség, mert az emberek azért jönnek hogy élvezzék a partit. Annyira büszke vagyok rájuk mert a lehető legjobb partit igyekeznek összehozni. Olvastam a fórumon néhány érdekes dolgot, például két japán srácról akik követtek az ausztráliai turnémra és szállást kértek a többi Invaders rajongótól. Kaptak néhány visszajelzést. Imádom mikor ennyire összetartanak az emberek.
Megmagyaráznád nekem ezt a Space Invader dolgot?
Az a zene amit játszok a jövőből jön. A legtöbb zene amit a podcast-en hallgathatnak az emberek először hallható és exkluzív dalok. Számomra ez a jövőhöz kapcsolódik. Sokan mondják hogy a zeném a jövőből jött. A másik dolog, a 80-as évekből vettem ezt a logót egy videó játékból. Azért döntöttem e mellett mert nincs nemhez, fajhoz, valláshoz vagy életkorhoz kötve. Ez egy univerzális szimbólum, és ez mutatja be a legjobban amit képviselek.
Hogy tartod a kapcsolatot a jövővel?
Van egy gömb a szobámban... Na jó ez csak vicc, nem tudom. Úton lenni, zenélni különböző emberek előtt, pénteken még Dubai, szombaton Tokyo, kedden Montreál. Rengeteg embert láttam már és imádták a zenémet. Mindig jó érzést adtak és ihletet a zenémhez hogy mibe fogjak legközelebb. A jövőre koncentrálok és magam mögött hagyom a múltat.
Mit várhatunk a jövőtől?
Az Ausztrál turném most nagyon izgalmasnak ígérkezik mert most először csinálom ezt az új show-t audio és video klipekkel élő vokállal és játszom élőben. Ezt látnotok kell két énekest is magammal hozok. Egy nagyon pazar show lesz.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: