A Black Lives in Music vizsgálja a rasszizmus hatását a londoni zenei események engedélyezésére
A Black Lives in Music (BLiM) nevű művészeti jótékonysági szervezet új kutatást indított annak feltárására, miként befolyásolják a rasszista előítéletek a zenei események engedélyezési döntéseit Londonban. A felmérés célja, hogy a fekete, ázsiai és más kisebbségi etnikai háttérrel rendelkező művészek, helyszíngazdák és promóterek megoszthassák tapasztalataikat a diszkriminatív engedélyezési gyakorlatokról, valamint a helyi hatóságokkal és rendőrséggel való interakcióikról.
Rejtett előítéletek a zenei iparban
Korábbi kutatások rávilágítottak arra, hogy az engedélyezési folyamat során gyakran érvényesülnek faji előítéletek. A BLiM például olyan esetekről számolt be, ahol promótereket arra kényszerítettek, hogy "fehér álnevet" használjanak az engedélyek megszerzése érdekében. Egy másik esetben egy olyan helyszín, amely főként „fekete/barna zenét” játszott, nem kapta meg a szükséges nyitvatartási engedélyeket, míg a környékbeli bárok zavartalanul működhettek hasonló zenei programmal.
A rendszer változásra szorul
Charisse Beaumont, a Black Lives in Music vezérigazgatója szerint az események utolsó pillanatban történő törlései, az engedélyek visszatartása, valamint bizonyos zenei műfajok – például a jazz, a bhangra és a gospel – teljes elutasítása mind olyan problémák, amelyek a kisebbségi művészeket hátrányosan érintik. „Nem csak a Drill zenéről van szó” – tette hozzá.
A kutatás olyan jelentős szervezetek támogatását élvezi, mint a Musicians’ Union, az UK Music, a LIVE és a londoni közgyűlés, míg a Runnymede Trust végzi az elemzéseket.
A Form 696 árnyéka még mindig érződik
A vitatott Form 696, amelyet 2008 és 2017 között alkalmaztak Londonban, egy rendőrségi kockázatelemzési űrlapvolt, amely az események közönségének etnikai hátterét és a zenei műfajt is figyelembe vette az engedélyezési döntések során. Bár az űrlapot 2017-ben eltávolították, a BLiM szerint hatása továbbra is érezhető a formális és informális engedélyezési folyamatokban.
Tom Kiehl, az UK Music vezérigazgatója szerint „a rasszista Form 696 eltörlése egy hamis reményt keltett”, mivel az általa létrehozott diszkriminatív gyakorlatok tovább élnek a londoni élőzenei iparban.
Charisse Beaumont hangsúlyozta: „A helyszínek, művészek, promóterek és döntéshozók bevonására van szükség ahhoz, hogy egy olyan élőzenei ipart teremtsünk, ahol a tehetséget valóban értékelik, az esélyek egyenlőek, és a siker mindenki számára elérhető.”
A felmérésben való részvétel és további információk elérhetők a Black Lives in Music hivatalos weboldalán.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: