Snilloc - Interjú
Hazánk egyik produceri büszkeségét, Snillocot faggatták ki az Elektra klubest szervezői, csehországi fellépése előtt. Gábort korábban a Collins & Behnam duóból ismerhetjük sokan, de Snillocként is olyan neves lemezlovasok rendszeres támogatását élvezi manapság, mint Loco Dice, Marco Carola, Oliver Koletzki vagy Hot Since 82. Gabi nem először zenélt e neves külföldi rendezvényen, de az interjúban a kezdő producereknek is adott pár értékes tanácsot. Kellemes olvasást!
- Szia Gábor, hogy vagy mostanában, mi újság? - Sziasztok. Köszönöm kérdésed. Úgy érzem, jól vagyok, bár mostanában meggyűlt a bajom a határidőkkel. De azon vagyok, hogy utolérjem magam és utána (maximum) egy hétre kiszakaDJak feltöltődni valamilyen eldugott tengerparton... :) - DJ-ként már tényleg régóta aktív szereplője vagy a partyvilágnak, viszont stúdiózni csak később kezdtél. Melyik projektekhez volt/van közöd és milyen sikerekkel? Kérlek, mesélj picit a múltról is… - Igen, nemrég ünnepelhettem volna, hogy immár huszadik éve állok a lemezjátszók mögött. Producerkedni pedig kb. 10 éve kezdtem. A legismertebb projekt, amiben dolgoztam anno az a Collins & Behnam duó volt. Begivel hirtelen jött szép sikereket értünk el itthon és külföldön egyaránt, de visszagondolva egyikünk se dolgozott 100%-on az ügy érdekében akkoriban. Azóta közreműködtem a Compact DIsco első lemezén, és a második album vokáljait is nálam vettük fel. Ezeken kívül még 2-3 magyar lemezlovasnak/producernek segítettem rendszeresen a háttérből, szigorúan névtelenül. Ebben a pillanatban pedig kizárólag két dologra összpontosítok. Ezek a Snilloc és a CrossNineTroll projektek. Közülük az elsőt egymagam, míg az utóbbit Nigel Snorter barátommal közösen alkotjuk. - A szóló munkásságodon rendkívül tetszik, hogy mindegyik tracked más. Tényleg nem lehet azt állítani, hogy a zenék másolják egymást, ugyanakkor hallani rajtuk a Snilloc hangzást. Húzós groove, kidolgozott részletek, kósza hangok… A produceri alkotásaidat két csoportra oszthatóak véleményem szerint. Az egyik vonal a finomabb, dallamos és melankolikus hangzás. A másik csoportba pedig az ütősebb, peaktime zenéidet sorolnám, melyek kiválóan működnek főidőben. Te is hasonlóan látod? Melyik irányt favorizálod inkább? - Talán azért van ez így, mivel DJ-ként is ugyanolyan szívesen játszom egy kis klubban, mint egy több ezres fesztiválon. Ezeken belül is ugyanúgy szeretek warm-upolni, főidőben vagy éppen egy afteren játszani, ezért a saját zenéimen belül sem tudnék dönteni, hogy melyik vonal áll hozzám közelebb. Mindegyikhez valamilyen emlék köt és ugyanolyan szívesen játszom őket egy oda illő pillanatban. - Min dolgozol épp a stúdióban? Miért kapta a stúdiód a Groovejack Stúdió nevet? Mesélj a soron következő megjelenéseidről… - A nevet még anno a Collins & Behnam név előtt találtuk ki. Ezen a néven dolgoztunk volna Begivel. Szeptember 15-én jelent meg a „dreamAwaken - Moon Stroller (Snilloc Remix)“ az angol Electronique kiadónál. Novemberben végén jelenik meg a 4. olyan bakelit, amit az én nevem is fényjelez. Ennek a remix felkérésnek felettébb örültem, mivel a Defected kiadóról is jól ismert Cristoph barátom rendkívül sikeres „Shelter“ c. zenéjét kellett remixelnem. Ezt nemrég fejeztem be és a szintén angol Underground Audio kiadónál lát majd napvilágot. Az én újraértelmezésemen kívül Santé és Josh Butler remixek kerülnek majd a lemezre. Ezeken kívül Deltano barátomnak készítek egy remixet, ami szintén év vége fele jelenik majd meg az ugyancsak angol Metroline Limiteden. Továbbá most fejezek be néhány régebben elkezdett kész közeli állapotban lévő saját trekket, melyekre többek között ismét Nick Curly és Gorge / 8bit ill. Hot Since 82 / Knee Deep In Sound tartanak igényt. Jövőre pedig meglepetés kollaboráció is napvilágot lát majd. Szóval nem unatkozom… - Nagyon szép kilátások! Saját zenéken vagy remixeken dolgozol szívesebben? Mely sikereidre vagy a legbüszkébb az eddigi zenei pályafutásod alatt? - Ez attól függ, hogy épp milyen hangulatban vagyok. Ez persze nagyban függ attól is hogy mennyire profi remix pakkot kap az ember. Itt nem is leginkább a mennyiségre gondolok, azaz jobban örülök egy 5-6 sávot tartalmazó de önmagában is durván megszólaló anyagnak, mint 15-20 használhatatlannak. Ezt ugyanúgy kell elképzelni, mint a főzésnél a friss és finom alapanyagokat vs. az ehetetlent. Ilyenkor semmi inspirációt nem érzek és tulajdonképpen egy saját zenét kell készítenem, amibe belepréselek a végén ezekből valamit, hogy valóban remixnek lehessen mondani :). De ebből is tanultam és a hasonló felkéréseket már nem vállalom el. Ami a produceri sikereket illeti, egyértelműen a Lines-t érzem a legerősebb trekkemnek. Marco Carola immár három év után is folyamatosan bizonyítja amit én is érezek, hogy ez egy olyan zene lett, amit még remélhetőleg évekig lehet majd tolni anélkül hogy unalmas lenne :) - Ez tényleg megérdemel egy gratulációt :). Mi mindent használsz a zeneíráshoz? A produceri tudásszinted vak próbálkozásokkal próbálod emelni vagy tudatosan kutatsz a lehetőségek, összefüggések és információk után? - Én teljesen autodidakta módon tanultam meg mindent, annyira, hogy 10 éve még a PC-t is a házon lévő gombbal kapcsoltam ki. :) természetesen azóta próbálok szabadidőmben minden fortélynak utánajárni. Sajnos zenei ismereteim is kimerültek az általános iskolai tanulmányokkal, de azóta ezt is próbálom pótolni. Egyenlőre PC-t használok, pár hónapja áttértem az Abletonra, amit nem bántam meg. :) Tavaly meg kellett válnom az egyetlen vasamtól, egy JoMoX XBase09-től. De amint lehetőségem lesz rá mindenképp bővítem az eszköztáram, mivel érzem, hogy az adott lehetőségeim határait feszegetem. - Mit javasolnál egy kezdő producernek, amennyiben tanácskéréssel fordulna hozzád? Hogy legyen sikeres, legyen szó a zeneírás rejtelmeiről vagy üzleti stratégiáról/marketingről… Elég komoly sikereket tudhatsz magad mögött, szóval nyilván valamit jól csinálsz. - Legfontosabb dolog amit javasolhatok, a kitartás. Én anno az első EP-m, a LINES anyagát hosszú hónapokig küldözgettem kiadókhoz és háromnegyed évig egyetlen választ sem kaptam senkitől. Már a végén azon gondolkoztam, hogy talán csak én érzem olyan jónak ezeket a zenéket... És itt jön a képbe egy fontos dolog, az objektív látásmód a saját zenék megítéléséhez. Nekem mindig egy olyan végeredmény a cél, amire felfigyelnék és meg is vennék egy lemezboltban. A marketing részét pedig inkább Tomikától kéne megkérdezni, mivel én ezekkel a dolgokkal végképp nem foglalkozom :)

HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: